Primera activitat de la comunitat de dones tecnòlogues de Lleida a l'EPS

Women Techmarkers vol trencar l’escletxa de gènere en aquest sector

techmakersEPS-UdL
Un moment de les sessions de mentoria / Foto: EPS-UdL
Un centenar d'alumnes de Secundària -dels instituts Samuel Gili i Gaya, La Mitjana, Torre Vicens, Màrius Torres i Ciutat de Balaguer- han participat aquest dijous a la Universitat de Lleida (UdL) a la primera activitat del moviment Women Techmakers, la comunitat de dones tecnòlogues. Es tracta d'una iniciativa per Google a nivell mundial que busca donar visibilitat i recursos a les dones en el sector tecnològic, intentant trencar l'escletxa de gènere i el desequilibri actual.

La trobada ha tingut lloc a l'edifici polivalent del campus de Cappont, amb la col·laboració de l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la UdL, el Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari (PCiTAL) i l'institut Torre Vicens. A banda d'una xerrada de la psicòloga i directora de recursos humans de l'empresa de desenvolupament de videojocs StarLoop Studios, Núria Domingo, s'han fet sessions de mentoria amb professores, alumnes, doctorands i antigues alumnes de l'EPS.

Laia Torregrosa, Alba Lamas, Marta Oliva, Mireia Moix, Ariadna Carrobé, Lídia Rincón, Marta Delgado, Chaimae El Morabet, Claudia Mihaela, Montse Vilarrubí i Marta Cullaloren han parlat amb els joves de temes com ara els reptes i oportunitats de les noies en el món tecnològic.