Primera trobada internacional de Campus Transfronterers Europeus

Iberus l'organitza a França, amb les universitats de Pau i Tolosa

UniversitePauUdL
La trobada tindrà lloc a la Universitat de Pau FOTO: Université de Pau et des Pays de l'Adour

Campus Iberus organitza a França, els dies 24 i 25 de setembre, la Primera Trobada Internacional de Campus Transfronterers Europeus; juntament amb les universitats de Pau i Tolosa. Aquest esdeveniment, que reunirà 100 representants de 12 campus europeus, engega per primera vegada una iniciativa de coordinació entre campus que comparteixen la característica d'estar formats per universitats de diferents Estats.

La trobada, que tindrà com a seu la Universitat de Pau, comptarà amb la participació de campus transfronterers configurats entre Espanya i França; Espanya i Portugal; Alemanya i Dinamarca, Bèlgica, Luxemburg, Alemanya i França; Suïssa, França i Itàlia; o Alemanya, Suïssa i França. Servirà com a fòrum de trobada i intercanvi d'experiències de cooperació transfronterera en àmbits d'educació, mobilitat i recerca. També comptarà amb representants de la Comissió Europea, el Consell Regional d'Aquitània, el Ministeri francès d'Educació i Recerca, el Consell Departamental dels Pirineus Atlàntics, l'Agència Aragonesa de Qualitat i Prospectiva, la Missió Operacional Transfronterera, o el Consolat espanyol a Pau, entre altres.

L'esdeveniment servirà, a més de l'intercanvi d'experiències i la cerca de cooperació entre universitats, per a la posada en marxa d'una xarxa internacional de Campus Transfronterers que serà liderada per Campus Iberus juntament amb les universitats de Pau i Tolosa de Llenguadoc al seu Campus Transfronterer EBRoS (European Bioregion of Science), constituït l'any 2012. L'interès de l'esdeveniment ha estat reconegut per la Comissió Europea que l'ha inclòs dins de la seva iniciativa d'Open Days.

Addicionalment, durant la celebració de la trobada, tindrà lloc una reunió entre els rectors de les quatre universitats de Campus Iberus i els presidents de les Universitats de Pau i Tolosa de Llenguadoc, per treballar sobre la renovació del Conveni de Col·laboració que va servir per iniciar el procés de constitució del Campus Transfronterer EBRoS. El nou acord, que entrarà en vigor al gener de 2016, cerca la definició d'actuacions específiques de cooperació entre aquestes sis universitats, sota un model d'agregació. Així, programes conjunts de mobilitat o de recerca seran definits i engegats a partir de l'any vinent amb la finalitat de consolidar l'evolució d'aquest Campus Transfronterer.

Text: Comunicació Campus Iberus / Oficina de Premsa UdL

.