Quaranta alumnes, la meitat dones, estrenen el grau d'INEFC Pirineus

Pioner a l'Estat espanyol, vol ser referent en els esports de muntanya i riu

inefcpirineus
Les autoritats, durant la benvinguda / Foto: Jordi Estruch

Un total de 40 alumnes, 19 noies i 21 nois, han estrenat el nou grau de Ciències de l'Activitat Física i l'Esport a La Seu d'Urgell, especialitzat en activitats de muntanya i riu. Es tracta d'una titulació pionera que vol ser un referent en l'àmbit català, estatal i internacional pels que fa a activitats esportives en el medi natural. Les classes d'INEFC Pirineus s'ofereixen provisionalment al Centre Cultural Les Monges, tot i que l'estudiantat també rebrà algunes de les assignatures pràctiques del currículum en altres instal·lacions municipals  com ara el poliesportiu o el camp de futbol Emili Vicente.

El rector de la Universitat de Lleida (UdL), Jaume Puy, ha assistit aquest dimecres a l'acte d'inici de curs, presidit al Parc del Segre per la secretària general de l'Esport i de l'Activitat Física de la Generalitat, Anna Caula, que ha destacat la triple mirada "territorial, femenina i transformadora" d'aquest projecte. Puy ha subratllat que el grau és una oportunitat perquè "el coneixement arribi a totes les persones, visquin on visquin" i "atraurà talent a les comarques del Pirineu".

De la seua banda, l'alcalde de La Seu, Jordi Fàbrega, ha animat l'alumnat a "gaudir i aprendre, a fer equip" en la nova etapa que inicien a la capital de l'Alt Urgell, i els ha ofert "el tresor" que representen espais esportius com el Parc del Segre, les pistes forestals de l’entorn i altres instal·lacions de l'Alt Pirineu, el Pirineu i Andorra.

El nou grau, adscrit a la UdL, ha despertat molt d'interès entre l'estudiantat. Durant la preinscripció, INEFC Pirineus va rebre 567 sol·licituds per cobrir les 40 places ofertes aquest primer any.

El Centre Cultural Les Monges serà la seu de les classes teòriques durant els dos primers cursos. El setembre del 2023 està prevista l'estrena d'un nou edifici universitari, en una parcel·la municipal de l'Horta del Valira. Aquest estiu l'ajuntament de La Seu d’Urgell ha convocat un concurs d'idees per a la redacció del projecte.

MÉS INFORMACIÓ:

Inaugurat el primer curs del grau INEFC Pirineus, un projecte amb "mirada femenina, territorial i transformadora" (NOTA DE PREMSA DE LA GENERALITAT)

Vídeo: El Pirineu s'estrena com a universitat especialitzada en esports de muntanya / TN Comarques 27/08/2021)