'Sense educació no hi ha futur', imatge de la 29a Universitat d'Estiu

La il·lustradora Mariona Bordell Rubio és la guanyadora del concurs de cartells

CARTELL UNIVERSITAT DE LLEIDA_2
'Sense educacio no hi ha futur' IMATGE: Mariona Bordell Rubio.
Un mar ple llibres, de coneixement i de diversió on ens submergeix una balena, com a símbol del respecte a l'entorn i la sostenibilitat del planeta que han de transmetre les universitats i els centres educatius al seu alumnat és el leitmotiv de 'Sense educació no hi ha futur', que serà la imatge de la 29a Universitat d'Estiu de la UdL.

La jove il·lustradora lleidatana Mariona Bordell Rubio ha estat la guanyadora del concurs de cartells per a l'edició d'enguany amb una proposta que "convida a gaudir d'un estiu agradable i refrescant mentre aprenem", en paraules de l'autora. El premi està dotat amb 1.000 euros.

El cartell de Bordell, graduada superior en il·lustració a l'Escola d’Art Municipal Leandre Cristòfol de Lleida, s'ha imposat entre 92 dissenys procedents de Lleida, Barcelona, Tarragona, València, Alacant, Castelló, Múrcia, Osca, Navarra, Astúries, Pontevedra, Madrid, Àvila, Valladolid, Lleó, Zamora, Conca, Huelva, Almeria, Sevilla, Jaén i Las Palmas de Gran Canària. Tots es poden veure fins a finals de març en una exposició al vestíbul de la planta -1 de l'edifici Polivalent del campus 1 d'octubre, a Cappont.

El jurat, integrat per Serrat Pons (professora de l'Escola d'Art Municipal Leandre Cristòfol), Carme Molet (professora de la UdL) i M. Pilar Sánchez (Unitat de Promoció i Publicitat de la UdL), ha destacat l'impacte visual del cartell "que ha sabut compaginar una il·lustració de qualitat i tradicional amb tècniques actuals, així com la combinació d'il·lustració i fotografia". La presència de la balena fa referència a la natura, i els llibres i les lletres a l’aprenentatge i la cultura, tot creant una simbiosi entre aquests ambdós conceptes. D’altra banda, el moviment de la balena i dels cabells del personatge femení, donen idea de llibertat i dinamisme, han valorat.

La resolució del concurs de cartells dóna el tret de sortida a la 29a edició de la Universitat d'Estiu, que enguany pretén recuperar una part de l'activitat presencial si la situació sanitària ho permet, després de la passada edició que es va realitzar en línia. El programa d'enguany, que tindrà lloc del 28 de juny al 23 de juliol, es farà públic a finals d’abril i l'inici del període de matrícula està previst per a mitjans de maig.