Simposi sobre la llibertat de premsa de la UdL i el Col·legi de Periodistes

SimposiLlibertatPremsaUdL
Rafa Gimena i Roberto Fernández. Foto: UdL

Un simposi sobre la llibertat de premsa, previst pel proper 4 de maig, serà el primer acte que organitzen de forma conjunta la Universitat de Lleida (UdL) i el Col·legi de Periodistes de Catalunya (CPC)-Demarcació de Lleida, que avui han signat un conveni marc de col·laboració. A la trobada prendran part tant professors universitaris com professionals i membres de diferents entitats que representen el col·lectiu, com ara el Sindicat de Periodistes de Catalunya, Reporters sense Fronteres, la Federació Europea de Periodistes o el Grup Ramon Barnils, així com representants del Consell de la Informació i del Consell de l'Audiovisual de Catalunya.

El conveni entre la UdL i el CPC, amb una durada inicial de tres anys renovables, preveu l'organització conjunta d'activitats de formació, recerca i intercanvi d'experiències en àrees relacionades amb el periodisme i la comunicació. En aquest sentit, el president de la demarcació de Lleida del CPC, Rafa Gimena, ha explicat que enguany alumnat de 3r curs del grau de Periodisme i Comunicació Audiovisuals de la UdL ha conegut les instal·lacions del Col·legi de Periodistes de Catalunya a Barcelona i que el CPC de Lleida ha participat en la recent Setmana de la Comunicació de la UdL.

Per la seua part, el rector Roberto Fernández, ha afegit que la col·laboració amb aquest Col·legi també s'estén a la formació i a les pràctiques de l'estudiantat. El rector ha destacat la importància que, per a una universitat com la de Lleida, existeixin aliances amb els col·legis professionals del seu territori.