Plaques solars per abastir el Centre de Cultures de la UdL

Nova instal·lació d'autoconsum a l'edifici Polivalent 1

plaques polivalent1
La nova instal·lació d'injecció zero / Foto: Infraestructures UdL
La unitat d'Infraestructures de la Universitat de Lleida (UdL) està ultimant una nova instal·lació fotovoltaica d'autoconsum al campus de Cappont. Concretament, sobre la coberta de l'edifici Polivalent 1. Amb una potència de 42,12 kilowatts pic (kWp), els seus 63.000 kilowatts hora (kWh) de producció estimada anual alimentaran el Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera. Infraestructures calcula que la seua posada en marxa suposarà un estalvi d'uns 15.000 euros a l'any.

Aquesta instal·lació fotovoltaica, amb una superfície activa d'uns 200 metres quadrats, s'emmarca en el programa de Teulades Actives. Es tracta d'un equipament amb injecció zero, el que significa que tota l'energia generada es quedarà a l'edifici, sense que en cap moment hi hagi exportació d'electricitat a la xarxa. Quan es posi en funcionament, la UdL disposarà de 12 instal·lacions solars; amb una superfície activa de 5.183 metres quadrats, una potència total de 804,7 kWp i una producció estimada de 1207 megawatts per hora (MWh).

La Universitat de Lleida va ser una de les primeres universitats en apostar per la producció d'energia elèctrica solar, l'any 2008. Amb les dos modalitats, exportació a xarxa i autoconsum, la UdL vol contribuir al canvi de model energètic i alineat amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l'Agenda 2030 de les Nacions Unides.

A més a més, la instal·lació de plaques reforça el Pla d'Estalvi Energètic, que busca reduir un 25% en la factura en dos anys. El vicerector d'Infraestructures, Narciso Pastor, calcula que el rebut energètic del 2023 ascendirà a uns 6,6 milions d'euros, multiplicant per quatre el dels darrers exercicis. El Consorci de Serveis Universitaris licitarà en breu el nou contracte de compra d'energia per a totes les universitats catalanes, que ja han demanat a la Generalitat fons addicionals per afrontar l'encariment.

MÉS INFORMACIÓ:

Web teulades actives