Teresa Capell, al grup assessor sobre R+D+I del Govern

Una vintena de personalitats redactarà un informe per a la futura Llei de la ciència de Catalunya

capell
Capell, al campus d'Agrònoms / Foto: UdL
La catedràtica contractada de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària i Forestal i de Veterinària de la Universitat de Lleida (UdL) Teresa Capell es troba entre les 18 personalitats que la Generalitat de Catalunya ha escollit per formar part del Grup Horitzó, que assessorarà el Govern sobre les estratègies de país en R+D+I. L'objectiu és elaborar un document de recomanacions a contemplar en el marc del desplegament de la futura Llei de la ciència de Catalunya (LCC), actualment en tramitació parlamentària.

El Departament de Recerca i Universitats ha escollit els membres del Grup Horitzó seguint els criteris d'heterogeneïtat d'àrees de coneixement, paritat de gènere i diversitat d'edats i perfils de carrera professional. Aquesta espècie de consell assessor funcionarà fins a l'aprovació i el desplegament de la LCC, moment en què lliurarà les seues reflexions a l'òrgan consultiu previst en la nova llei, el Consell de Recerca i la Innovació de Catalunya (CORICAT).

Capell, doctora en Farmàcia, és catedràtica contractada en Biotecnologia i investigadora del Grup de recerca en Biotecnologia Vegetal Aplicada. Al 2020, va rebre la Creu de Sant Jordi. Al Grup Horitzó treballarà amb altres científiques i científics com l'experta en intel·ligència artificial i robòtica Carme Torras (Premi Nacional de Recerca 2022); el director de l'institut de recerca Sloan-Kettering de Nova York, Joan Massagué; o el director de l'Institut de Recerca de la Sida IrsiCaixa i cap del Servei de Malalties Infeccioses de l'Hospital Germans Trias i Pujol, Bonaventura Clotet.

Completen el llistat Victòria Reyes-García (ICTA-UAB), Núria Montserrat (IBEC i UB), Lluís Torner (UPC), Manola Brunet (URV), Roger Paredes (Hospital Germans Trias), Iñaki Permanyer (UAB), Júlia Vergara-Alert (IRTA-CReSA), Àlex Arenas (URV), Marta Reynal-Querol (UPF), Josep Lagares (Metalquimia), Sílvia Osuna (UdG), Jordi Ginebra (URV), Mireia Torres, (Bodegas Torres) i Joan Fontcuberta (fotògraf).

MÉS INFORMACIÓ:

El Govern crea el Grup Horitzó per debatre i assessorar sobre les estratègies de país en R+D+I (NOTA DE LA GENERALITAT)