La UdL torna a ser una de les seus del Som Cinema

La 13a edició del festival tindrà lloc del 19 al 23 d'octubre d'enguany

Cartell-Som-Cinema
Cartell d'aquesta edició, obra de J.M. Cazares
La Universitat de Lleida (UdL) tornarà a ser una de les seus del Festival de l'Audiovisual Català-Som Cinema, acollint la inauguració i les sessions matinals, en les quals participarà alumnat d'Història de l'Art i Gestió del Patrimoni artístic i de Comunicació i Periodisme Audiovisuals. La tretzena edició se celebrarà a la capital del Segrià del 19 al 23 d'octubre amb una selecció de llargmetratges i curtmetratges de ficció i documentals de creadors emergents que es projectaran en diferents espais de la ciutat com la UdL, ScreenBox Lleida, Ilerna i el Beat Cafè i Soul.

Com en anys anteriors, el festival permetrà descobrir les darreres propostes audiovisuals dels territoris de parla catalana. La convocatòria del 2022 ha rebut 268 produccions —172 curtmetratges, 81 documentals i 15 llargmetratges— arribades des de Catalunya, el País Valencià, Andorra i les Illes Balears. El cartell d'enguany és obra de l'artista gràfic Josep M. Cazares i mostra una actriu llegint un guió cinematogràfic, subratllant la importància del text com a fonament de qualsevol treball audiovisual.

El Som Cimema, organitzat per l'empresa de gestió cultural Suggeriments, compta amb el suport del Vicerectorat de Cultura i Extensió Universitària de la UdL, l'Ajuntament de Lleida i la Diputació de Lleida, a través de l'Institut d'Estudis Ilerdencs. Tota la comunitat universitària disposarà d'entrada descompte, 4 €, en les sessions de pagament que es realitzin a les sales ScreenBox, presentant la corresponent acreditació.

Text: Premsa Som Cinema / Premsa UdL

MÉS INFORMACIÓ: