La UdL recorda al seu professor i artista Jesús Mauri

Fou l'autor del disseny del tapís que presideix el Saló Víctor Siurana

mauri
L'acte va tenir lloc al Saló Víctor Siurana. FOTO: UdL
El Saló Víctor Siurana de la Universitat de Lleida (UdL) va ser l'escenari ahir de la jornada organitzada pel vicerectorat de Cultura i extensió universitària en record de l'artista i professor, Jesús Mauri (1956-2018). Precisament, aquest espai emblemàtic de l'edifici del Rectorat està presidit per una obra de Mauri, el tapís commemoratiu del 700 aniversari de la fundació de l'Estudi General de Lleida, que va ser confeccionat pel tapisser, Carles Delclaux, colze a colze amb l'artista.

Mauri, com va explicar la historiadora de l'art Teresa Blanc, a més del disseny va tenir cura de la tria de les textures i els colors emprats en la confecció del tapís, com posen de manifest els múltiples segments de llana tenyida amb una rica paleta de degradacions que van dels blaus clars cap al beige-rosat i dels blaus intensos cap als violetes. "Aquesta obra d el'artista condensa de forma molt especial l'habitual rigor constructiu de l'artista i la seua particular sensibilitat per extraure infinites possibilitats a les tonalitats del blau-llum".

Jesús Mauri va ser professor a la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social (FEPTS) de la UdL fins al 2016 i també va exercir com a docent a Escola d'Art Leandre Cristòfol, de la qual" en va ser la seua ànima", en paraules d'Antoni Llevot, director del centre entre 1995 i 2003. Llevot, que va recordar emocionat la trajectòria i implicació de Mauri a l'Escola, va ser un altre dels participants en aquest acte que va presidir el vicerector Joan Busqueta.

Busqueta va destacar la rellevància de l'obra artística de Jesús Mauri, una bona mostra de la qual es pot veure fins a l'11 de desembre en una exposició a l'Institut d'Estudis Ilerdencs, així com la importància del seu llegat que perdura en els centres on va exercir com a docent, gràcies "al seu treball, la seua aportació innovadora i la seua personalitat". També va referir-se al projecte que va impulsar amb la degana de la FEPTS, Maria-Pau Cornadó i altres companys del centre, de dotar d'un fons art a la facultat quan aquesta va traslladar-se al nou edifici del Campus ubicat a Cappont, i que actualment ja compta amb obres de més de 40 artistes.

Jesús Mauri també va ocupar-se de la programació d'exposicions del vicerectorat d'Activitats culturals mentre en va ser responsable, Joan Biscarri. "A més de muntar periòdicament les exposicions plàstiques de la universitat, amb mitjans sempre escassos, mai no refusava a col·laborar en qualsevol iniciativa artística a la universitat, amb la seua discreció habitual", va dir. Biscarri, exprofessor de la FEPTS, va voler acabar la seua intervenció donant les gràcies al Jesús en nom de la "seua Universitat".