Torra rep el Manifest dels claustres universitaris rebutjant la sentència de l'1-O

El president de la Generalitat lloa el consens en el rebuig a la judicialització de la política

El president, amb els membres de les diferents universitats /
El president, amb els membres de les diferents universitats / Foto: Jordi Bedmar
El president de la Generalitat de Catalunya, Quim Torra, ha rebut aquest dijous el Manifest dels claustres de les universitats públiques catalanes de rebuig a la sentència de l'1-O de la mà de membres de tots ells i el secretari del Consell Interuniversitari de Catalunya, Lluís Baulenas. Per part de la UdL han participat la professora Maria Àngels Cabasés i l'alumne Llibert Reixach, que ha llegit el manifest amb Muriel Botey, de la Politècnica de Catalunya.

El cap de l'Executiu creu que aquest posicionament "excepcional" demostra "el consens que hi ha a la societat catalana de rebuig enèrgic de les condemnes als presos i la judicialització de la política". Torra ha destacat que és una resposta que "fa honor als principis bàsics dels valors fundacionals de les universitats: llibertat, democràcia, justícia, igualtat i solidaritat". I ha assegurat, que malgrat la repressió de l'Estat, "no podran aturar la nostra obstinació democràtica: continuem reclamant, amb dignitat i fermesa, diàleg i negociació, respecte a la voluntat democràtica de la nostra ciutadania".

La UdL va ser la primera universitat en aprovar el manifest, en un claustre extraordinari. Després també ho han fet la Universitat de Barcelona, l'Autònoma de Barcelona, la Universitat Politècnica de Catalunya, la Pompeu Fabra, la Universitat Rovira i Virgili, la Universitat de Girona i la Universitat de Vic.

Tex: Gabinet de comunicació del president / Premsa UdL