Tret de sortida al gruix de la 27a Universitat d'estiu

Amb cursos a Lleida, Soses, Arbeca, Agramunt i Tremp

CartellUniversitatEstiuUdL2019
Cartell de l'edició d'enguany
La Universitat de Lleida (UdL) dóna aquest dilluns, 1 de juliol, el tret de sortida al gruix de la 27a universitat d'estiu amb els primers cursos presencials a la capital del Segrià, Soses, Arbeca, Agramunt i Tremp. Unes 270 persones estan matriculades en alguns de les 19 ofertes que arrenquen aquesta setmana sobre temes tan variats com el maltractament i l'abús infantil, l'educació de la veu, l'arqueologia o la simulació energètica.

En el cas de Lleida, els cursos es desenvolupen a l'edifici polivalent del campus de Cappont. Pel que fa als de la resta del territori, a Tremp tindran lloc el 1er Curs i concurs d'interpretació de sòls en camp, que servirà com a preselecció per poder participar al Soil Judging Contest que se celebrarà a Glasgow l'any 2022;  i República, Guerra i Postguerra (1931-1950). Vençuts, Reprimits i Exiliats, amb itineraris del front de guerra, tant del Pallars com de l'Ebre.

Agramunt serà de nou escenari del curs Art i territori, a partir del dimecres 3. Clourà amb una intervenció artística col·lectiva en l'espai urbà, amb tècniques de cal·ligrafia i lettering, de la mà de Laia Soler. Mentre, Soses i Arbeca comparteixen el Curs Teoricopràctic d'Arqueologia Ibèrica 2019, amb excavacions als jaciments de la fortalesa dels Vilars i l'oppidum de Gebut.

A La Seu d'Urgell s'oferten enguany un total de 7 cursos, que tindran lloc del 15 al 19 de juliol  al centre cultural Les Monges. Pel que fa a les temàtiques, n'hi ha de fotografia, escriptura teatral, música, pedagogia o matemàtiques, entre d'altres. La capital alt-urgellenca fa 25 anys que acull part de l'oferta d’estiu de la UdL i, des d'aleshores, s'hi han realitzat 333 cursos.
MÉS INFORMACIÓ:

Web de la Universitat d'estiu de la UdL