Un centenar de persones participaran al Congrés Recerkids 2024

L'astronomia i l'origen de la vida, temes centrals en el centenari de Joan Oró

Recerkids2023
Un moment de la darrera edició a la UdL / Foto: UCCI-UdL
Una norantena nens i nenes de 5è i 6è de Primària, acompanyats per 12 professors, participaran el proper 26 d'abril a la Universitat de Lleida (UdL) al Congrés Recerkids 2024, impulsat pel Departament de Recerca i Universitats de la Generalitat, en col·laboració amb la Unitat de Cultura Científica i de la Innovació (UCCI) de la UdL. Provenen de quatre centres educatius: les escoles Creu del Batlle, Antoni Bergós i Sant Josep de Calassanç, de la capital del Segrià; i l'Escola Mare de Déu de Montserrat, de l'Albagés.

Els participants presentaran els seus projectes de recerca sobre astronomia i l'origen de la vida, en el marc de la commemoració del centenari del bioquímic lleidatà Joan Oró. També podran gaudir d'un espectacle de Clowntífics de Big Van Ciència i de dos tallers. Un, centrat en la construcció d'un rellotge de sol a càrrec de personal del Parc Astronòmic del Montsec i un altre, sobre l'evolució humana des dels primers homínids, a càrrec del Grup d'Investigació Prehistòrica de la Universitat de Lleida.

El congrés és la culminació de tot un trimestre de feina en què l'alumnat de Primària ha desenvolupat un projecte de recerca científica a l'aula, acabant amb l'elaboració d'un pòster científic o unes càpsules curtes de vídeo. Podien fer-ho al voltant de tres línies temàtiques: les característiques dels planetes, l'evolució de la vida a la Terra i l'observació astronòmica. "És una oportunitat perquè l'alumnat d'educació primària experimenti en primera persona què vol dir fer recerca, com és un procés d'investigació i quin és el dia a dia en la vida d'un professional de la ciència", expliquen els promotors de la iniciativa.

Lleida inaugura el calendari de congressos Recerkids 2024, que seguiran al maig a la Universitat de Girona, la Pompeu Fabra de Barcelona i la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona. A nivell de Catalunya, més de 20.000 alumnes de 600 escoles han passat per Recerkids des de la primera edició, al curs 2016-2017. Aquest curs, en què es compleix la vuitena edició, compta amb la participació de més de 2.300 nens i nenes de 61 centres.
MÉS INFORMACIÓ: