Un equip del Claver guanya la Lliga local de debat de secundària

Participarà en la final que tindrà lloc a l'abril a la Universitat Abat Oliba

lligadebatUdL2019
L'equip guanyador amb la seua professora. FOTO: FDET-UdL
Un equip del Col·legi Claver, capitanejat per la professora del centre Ana Labat, ha estat el guanyador de la fase local de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat de la Xarxa Vives d'Universitats, que ha tingut lloc a la Facultat de Dret, Economia i Turisme (FDET) de Universitat de Lleida, els passats 18, 19 i 22 de febrer.

Núria Beneite, Guillem Torruella, Marc Ticó, Nil Rosell i Dana Bonet, participaran, juntament amb els altres equips guanyadors de les fases locals de diferents territoris de parla catalana, en la final d'aquesta competició dialèctica que se celebra del 3 al 5 d'abril, a la Universitat Abat Oliba CEU.

L'equip del Claver, que es va enfrontar amb un equip del Col·legi Episcopal de Lleida en la final, va haver de defensar que no calen fronteres entre països, mentre que a l'alumnat de l'Episcopal li va tocar argumentar la postura contrària. En total, van ser 13 equips de deu centres de Ponent que van competir en la fase local organitzada per estudiantat i professorat del grau de Dret de la UdL.

La lliga de debat permet als estudiants de secundària, batxillerat i cicles formatius dels territoris de parlar catalana que aplega la Xarxa Vives, millorar les habilitats comunicatives i competències transversals com ara recerca d’informació, anàlisi d'una temàtica concreta i treball en equip.