Un equip del FEDAC guanya la Lliga local de debat de secundària

Participarà en la final que tindrà lloc a l'abril a Tarragona

lligadebatsecundariaUdL2020
L'equip guanyador amb la seua professora. FOTO: UdL
Un equip de l'escola FEDAC Lleida, capitanejat per la professora del centre Maria Pascual Gay, ha estat el guanyador de la fase local de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat de la Xarxa Vives d'Universitats, que ha tingut lloc a la Facultat de Dret, Economia i Turisme (FDET) de la Universitat de Lleida, els passats 17, 18 i 21 de febrer.

Laura Cots Martínez, Paula Guiu Picó, Andreu Bisus Cases, Andrea Sopena López i Laia Campanera Oigó, alumnes de 4t d'ESO, participaran, juntament amb els altres equips guanyadors de les fases locals de diferents territoris de parla catalana, en la final d'aquesta competició dialèctica que se celebrarà del 22 al 24 d'abril, a la Universitat Rovira i Virgili.

L'equip del FEDAC es va enfrontar a un equip d'alumnes de 1r de batxillerat de l'Institut Manuel de Montsuar en la final amb un debat al voltant si la tecnologia augmenta la felicitat. En total, van ser 8 equips de diferents escoles i instituts de la demarcació de Lleida que van competir en la fase local organitzada per estudiantat i professorat del grau de Dret de la UdL.

L'objectiu de la Lliga de debat és potenciar el talent i el desenvolupament personal de l'estudiantat preuniversitari, fent servir com a eina l'argumentació i la discussió. Aquesta activitat promou l'adquisició d’habilitats en recerca d'informació, treball en equip i desenvolupament d’habilitats d’argumentació i crítica.