Un mural donarà veu a col·lectius vulnerables el Dia de la Felicitat

Impulsat per la Càtedra d'Innovació Social de la UdL i guiat per Llukuter i Foxy

Taller a l'associació Agrupa't. FOTO: Llukuter
Una cinquantena d'usuaris i usuàries del Servei de rehabilitació comunitària de l'Hospital universitari Santa Maria, l'associació Agrupa't, la Fundació Jericó i la Fundació tutelar Alosa, seran els artífexs del mural cooperatiu #contagia felicitat que enguany impulsa la Càtedra d’Innovació Social de la Universitat de Lleida (UdL) per commemorar del Dia Internacional de la Felicitat, el proper 20 de març.

Amb el guiatge dels artistes socials Llukuter (@llukutter) i Foxy (@foxy_street), aquestes persones plasmaran en una pintura mural a la zona reservada del pàrquing del Rectorat, com conceben el benestar i la felicitat. Aquests dos conceptes els han estant treballant prèviament en els tallers que els darrers dies han dut a terme en totes aquestes entitats els artistes Llukuter i Foxy.

El Dia Internacional de la Felicitat va ser decretat per l'Assemblea de Nacions Unides en la resolució 66/281 de 2012 per reconèixer la rellevància de la felicitat com a aspiració universal dels éssers humans i la importància de la seua inclusió en les polítiques dels governs, sobretot en les econòmiques, amb l'objectiu de promoure el desenvolupament sostenible, l'erradicació de la pobresa i el benestar dels pobles.

Des de l'any 2015, la Càtedra d'Innovació Social de la UdL ha desenvolupat diferents accions aquesta diada com ara el punt de la felicitat #contagia felicitat, el projecte INSIDE OUT o les activitats amb el Plenari dels Infants. Aquest any 2023, i amb la tornada a la normalitat després de la COVID, han organitzat una acció d'intervenció comunitària per donar veu a les persones que en ocasions no tenen el lloc o no els hi es fàcil poder manifestar emocions de benestar, explica el director de la Càtedra i professor de la UdL, Carles Alsinet.

"Volem que el Dia Internacional de la Felicitat permeti reconèixer la rellevància de la felicitat i el benestar com aspiracions universals de totes les persones -també de les més vulnerables- i que siguin tingudes en compte en les diferents les polítiques dels governs perquè aquestes siguin més inclusives, equitatives i equilibrades amb l'objectiu de promoure el desenvolupament sostenible i l'erradicació de la pobresa, com fixen els Objectius de Desenvolupament Sostenible de Nacions Unides", afegeix.