Un projecte de tesi de la UdL, guardonat per la Universitat de Saragossa

El treball de Maria Carme Peguera, primer accèssit del Premi de la Càtedra Banco Santander

premi
Peguera amb els directors de la seua tesi. FOTO: FEPTS-UdL
El projecte de tesi de la investigadora en formació de la Universitat de Lleida (UdL), Maria Carme Carrera Carré, ha obtingut el primer accèssit en la IV edició del Premi Santander a Projectes de tesis doctorals sobre l'ús de les TIC a la docència, que atorga la Càtedra Banco Santander per a la col·laboració en les noves tecnologies en la formació universitària de la Universitat de Saragossa.

Anàlisi d'esdeveniments docents en pràctiques indagadores per a la millora del desenvolupament professional dels estudiants del grau d'Educació Primària Dual, és el treball d'aquesta graduada en Educació Primària Dual (especialitat d’Educació Física) per la UdL i màster en Psicopedagogia per la Universitat de Barcelona. Sota la direcció dels professors de la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social de la UdL, Jordi Lluís Coiduras Rodríguez i David Aguilar Camaño, té l'objectiu d'analitzar la promoció de la competència científica en docents en formació dual a través del disseny i la implementació d'una estratègia didàctica basada en l'anàlisi en vídeo.

Carrera, membre del grup de recerca COMPETECS (Competències, Tecnologia, Educació i Societat) de la UdL, rebrà 1.000 euros de premi. El segon accèssit del concurs ha estat per Miguel Fernández Cárcar (Universitat Pública de Navarra) pel projecte de tesi: Pensamiento histórico y videojuegos: aprendizaje y evaluación, dirigit per Íñigo Mugueta Moreno i Francisco Ignacio Revuelta Domínguez. Mentre que la guanyadora ha estat Ana Belén Cebollero Salinas (Universitat de Saragoosa) per: Las e-competencias socioemocionales: una propuesta para analizar la ciberconvivencia escolar en Educación Secundaria Obligatoria, dirigit per Jacobo Cano Escoriaza i Santos Orejudo Hernández.

PREMI PÒSTER JORNADES DOCTORALS DE CAMPUS IBERUS

D'altra banda, Mohsen Ramezani, investigador en formació Marie Curie de la UdL vinculat al programa Iberus Talent, va resultar guanyador del millor pòster presentat a les VIII Jornades Doctorals de Campus Iberus, que van tenir lloc a Jaca, del 27 al 29 de juny. La trobada va aplegar 48 doctorands i doctorandes procedents de 14 països, la majoria fent les seues tesis en alguna de les quatre universitats de de Campus Iberus: Lleida, Saragossa, Pública de Navarra i la Rioja.

El jurat, format per les persones que dirigeixen les escoles de doctorat de les universitats que formen part de Campus Iberus van triar New healthy fat substitutes made from oils, com el millor pòster. Ramezani, que rebrà 300 euros de premi, cursa el doctorat Sistemes Eficients de Producció i Qualitat Agroalimentària de la UdL. D'altra banda, el pòster titulat Removal of emerging pollutants in water through adsorption and catalytic processes, de Yaneth Cardon, de la Universidad Pública de Navarra, va rebre el premi que atorguen els participants a les jornades.

El doctorand Mohsen Ramezani / Foto: Campus Iberus