Una cinquantena d'alumnes, becats per Banco Santander per a estudiar a la UdL

El lliurament de credencials es recupera després de dos anys de parèntesi per la COVID-19

beques Santander
Els becats, amb les autoritats acadèmiques i representants de Banco Santander / Foto: UdL
Un total de 47 alumnes ha rebut enguany un ajut econòmic de Santander Universidades per cursar estudis a la Universitat de Lleida (UdL), mitjançant les beques Jade, Estudis/Progrés, Investigació (per a predoctorals) i Impuls (per a post-doctorats). El rector de la UdL, Jaume Puy, i el director de Convenis i Mecenatge de Santander Universidades, José María García de los Ríos, han lliurat avui les credencials als beneficiaris d'aquests programes en un acte que es recupera després de dos anys de parèntesi per la pandèmia de COVID-19.

Les beques JADE, actualment en la seua vintena edició, estan destinades a estudiantat mexicà de grau interessat a completar a la UdL la seua formació durant sis mesos. Un total de 501 alumnes llatinoamericans han passat per les aules de la Universitat de Lleida des que es va posar en marxa aquest programa de mobilitat al 2002. En tot aquest temps, el centre que n'ha rebut més és la Facultat de Dret, Economia i Turisme (FDET), amb 187; seguida de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària i Forestal i de Veterinària (ETSEAiFidV), amb 64 i la Facultat de Medicina, amb 60.

En aquest curs acadèmic, JADE ha beneficiat 18 estudiants de les universitats Autònoma de Chapingo, Autònoma del Estado de Hidalgo, Autònoma de Nayarit, Autònoma de Chiapas i Guadalajara. D'aquests, 6 han fet una estada a la FDET. L'Escola Politècnica Superior (EPS), la Facultat de Medicina i l'ETSEAiFidV n'han rebut tres cadascuna. Mentre, la Facultat d'Infermeria i Fisioteràpia (FIF), la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social (FEPTS) i l'INEFC Lleida, n'han acollit un.

Una de les becades d'enguany, Maria Teresa Aguilar, de la Universitat de Guadalajara ha resumit l'experiència com a "una aventura que ens ha fet madurar i pensar d'una manera diferent". Així, el rector de la UdL ha puntualitzat que "la vida és una aventura, però que s'ha de viure amb sentit". Jaume Puy ha afegit que "el món està ple de reptes i ara més que mai fa falta gent preparada per afrontar les crisis".

Les beques Estudis/Progrés estan orientades a donar suport econòmic a l'estudiantat universitari amb millor expedient acadèmic per poder sufragar les despeses derivades dels estudis de graus i màsters oficials. Els 16 beneficiaris han estat escollits entre un total de 352 sol·licituds rebudes. D'aquests, 3 són alumnes de la Facultat de Medicina i 3 més, de l'EPS. L'ETSEAiFidV, la FDET, la FEPTS, la FIF i la Facultat de Lletres tenen dos alumnes becats cadascuna. La vicerectora d'Estudiants i Ocupabilitat, Montse Rué, ha destacat que entre les persones beneficiades per aquests ajuts "sempre han predominat les noies".

Els ajuts predoctorals Investigació han estat 11 aquest curs  Tres, per estudiantat de la Facultat de Lletres; tres més, per la de Medicina; dos per a l'ETSEAiFidV; i un per a l'EPS, la FIF i la FEPTS. Finalment, les beques Impuls han beneficiat dos investigadors, un de la Facultat de Medicina i un de l'EPS.

Continguts relacionats

VÍDEO: Lliurament de les credencials de les Beques Jade, Impuls, Estudis/Progrés i Investigació de Santander Universidades

Galeria fotogràfica de l'acte