Una professora de l'EPS distingida als DonaTIC 2023

Rosa Gil Iranzo obté la menció especial en l'àmbit Cultura digital

premisdonatic
Les premiades amb els representants del Govern. FOTO: Generalitat de Catalunya
La professora de l'Escola Politècnica Superior (EPS) i coordinadora del grau en Disseny digital i tecnologies creatives de la Universitat de Lleida (UdL), Rosa Gil Iranzo, ha estat distingida amb una de les tres mencions especials dels Premis DonaTIC 2023 que impulsa la Secretaria de polítiques digitals de la Generalitat de Catalunya. Gil, doctora en informàtica i comunicació digital, ha obtingut la menció especial àmbit cultura digital per promoure la relació entre l'art i la tecnologia des de Lleida i crear complicitats amb entitats i projectes de proximitat, a més d'impulsar la vessant humanística en aquest àmbit.

Pel que fa a les altres dos mencions especials de la novena edició d'aquests premis han estat, en l'àmbit Ciberseguretat, per a Vanesa Daza fernández (professora i vicerectora de la Universitat Pompeu Fabra), mentre que l'astrofísica, Anna Farré Mateu, ha estat reconeguda en l'Aeroespacial.

Els premis DonaTIC 2023 van ser lliurats ahir pel conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent i Ramió, la secretària de Polítiques Digitals, Gina Tost i Faus, i la directora general de Societat Digital, Liliana Arroyo Moliner, en un acte que va tenir lloc a Barcelona i que per primera vegada es va emmarcar en la celebració del Dia Internacional de la Dona Emprenedora (19 de novembre) per incidir en la necessitat de promoure l’apoderament, l’emprenedoria i el lideratge del talent femení en l’àmbit tecnològic i digital.

Entre premis i mencions, aquesta edició s'ha distingit un total d'onze dones i dos entitats (Launch in Barcelona SL i l'Ajuntament d'Esplugues de Llobregat) d'entre 86 candidatures presentades. Els guardons tenen el doble objectiu de reconèixer i donar visibilitat al paper i el talent de les dones en el món professional, empresarial i acadèmic de les noves tecnologies i les disciplines CTEHM (ciència, tecnologia, enginyeria, humanitats i matemàtiques) i d’oferir referents contemporanis a nenes i noies per animar-les a dedicar-s'hi. Formen part del Pla DonaTIC que impulsa el Govern català i són de caràcter honorífic.