Valdivia i Lleida col·laboraran en projectes de recerca i innovació

Chile-PCiTAL-UdL
La delegació xilena amb els representants de la UdL i el Parc. FOTO: UdL

La Corporació Valdivia Ciutat Universitària i del Coneixement (VCUyC) –constituïda per l’Ajuntament de Valdivia i per les universitats de la regió–, el Parc Científic, l’Ajuntament i la Universitat de Lleida han signat avui un conveni per a la innovació i la col·laboració territorial. L’acord obre les portes a l’intercanvi d’empreses, experiències i projectes entre Lleida i Valdivia, les universitats i els centres de promoció econòmica.

El conveni marc es desenvoluparà en projectes concrets, i el primer serà la creació d’un swaping d’empreses. Així, emprenedors i grups de recerca lleidatans disposaran d’un espai a Valdivia i, a la vegada, els agents xilens en tindran un altre a Lleida. L’objectiu dels signants de l’acord és que la col·laboració impulsi la innovació i la competitivitat als territoris i la millora de la cultura i la qualitat de vida de les persones.

L'acord ha estat signat pel director de la VCUyC i alcalde de la ciutat xilena de Valdivia, Omar Sabat,  el rector de la Universitat de Lleida, Roberto Fernández, que ha signat també com a president del Parc Científic iTecnològic de Lleida, i l’alcalde, Àngel Ros.

Han assistit a l’acte de signatura Laura Bertolotto, rectora de la Universidad de Santo Tomás; Ángelo Romano, vicerector de la Universidad de San Sebastián; Yovana Vera, consellera de la regió de Ranco; Felipe Mena, conseller de la regió de Los Ríos, i Víctor Cubillos, director honorífic de la VCUyC.

Després de la signatura s'han desplaçat a la Universitat de Lleida on han visitat les seues instal·lacions.  La UdL va iniciar l’any 2010 la col·laboració amb Xile amb la signatura, des de llavors fins a l'actualitat, de diferents convenis de formació, recerca i mobilitat.

TEXT: Comunicació PCiTAL