Tallers i visites guiades en una nova edició de la Nit de la Recerca a la UdL

El dia central serà el 30 de setembre, tot i que hi ha moltes activitats prèvies

nitrecerca
Un dels tallers d'una edició passada / Foto: UdL
Els ultrasons que utilitzen els ratpenats, l'escriptura ibèrica o la fabricació de cel·lulosa a partir de residus de biomassa són alguns dels temes dels tallers que investigadores i investigadors de la Universitat de Lleida (UdL) han preparat per a la propera Nit Europea de la Recerca, que tindrà lloc el 30 de setembre de manera simultània a més de 25 països. El programa d'activitats inclou també dos espais virtuals a Internet: Europe's Corner i La nostra recerca, on el personal investigador exposa els projectes europeus en els que participa.

L'objectiu d'aquesta iniciativa és apropar la recerca i els seus protagonistes a públics de totes les edats i donar a conèixer les investigacions i la innovació de manera planera i divertida. "Com a resultat de l'èxit en les passades edicions a la ciutat de Lleida, els dies previs -del 19 al 28 de setembre- també es realitzaran tallers i xerrades com avantsala a la Nit de la Recerca", destaca la catedràtica laboral de la UdL i coordinadora de la iniciativa, Luisa F. Cabeza.

La majoria tindran lloc el dia 23 de setembre a l'Institut de Recerca Biomèdica de Lleida. En total, són 10 tallers sobre temes com la genètica, el cervell humà o el biobanc de l'IRBLleida. El programa també inclou visites guiades, a diferents laboratoris del campus de Cappont i el projecte ALMIA d'Almatret. Finalment, els més petits poden participar en dos concursos: un de dibuix i un altre de reciclatge.

La Nit de la Recerca compta enguany amb finançament dins el marc del projecte europeu NitRecerCat (GAP-101061189), coordinat per la Universitat de Girona. A nivell de tot Catalunya participen investigadores i investigadors de més de 50 entitats científiques, amb més de 200 activitats. A la UdL, coordina les activitats el grup de recerca GREiA.

MÉS INFORMACIÓ:

Web de la Nit Europea de la Recerca