De mica en mica s'omple la pica
dimarts, 10 d'octubre de 2017

Continua el projecte que commemora el 40 aniversari de la Facultat de Medicina de Lleida, que ja es troba en la fase de enregistrament. S’han entrevistat algunes de les personalitats que van formar part d’aquesta etapa de la universitat i que han volgut aportat el seu granet de sorra amb les seves anècdotes. En aquesta fase ens ha cridat l’atenció la predisposició i professionalitat dels col·laboradors, que engloben entrevistats, alumnes, personal docent, personal de administració i serveis, de producció i fins i tot institucional. Està previst que el enregistrament s’aturi la propera setmana per donar pas a la fase de edició y maquetació del documental. Estem convençuts de que farà reviure molts moments durant el naixement de lo que avui coneixem com a UdL.

Nou gestor documental i pròximes previsions del projecte de Medicina
dimarts, 25 de juliol de 2017

La setmana passada es va dur a terme l'encàrrec de la gestió que s'ha signat per part de la Universitat de Lleida amb el CSUC per a la posada en marxa d'un nou gestor documental consorciat amb les universitats Rovira i Virgili, la Universitat de Vic- central de Catalunya i la Universitat de Lleida.

El Servei d'Arxiu i Gestió de Documents contínua amb l'entrada d'expedients d'estudiants procedents de les titulacions de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària i els expedients de convenis de Rectorat.

Pel que fa al projecte que es va posar en marxa al mes de maig ja s'han superat els 1500 expedients realitzats per tot l'equip. Serà al setembre quan es produiran la majoria d'entrevistes a algunes de les personalitats més importants de l'època de l'estudi per poder realitzar la peça documental. Aquestes inclouen àmbits que abasten des del personal docent fins a l'equip de l'alumnat que va formar part de les primeres etapes de la Facultat de Medicina.

Participem a les XXIII Jornades d'arxius universitaris
dimarts, 27 de juny de 2017

El Servei d'Arxiu i Gestió de Documents de la UdL continua amb la revisió de documents que ajudaran a desenvolupar el projecte que va començar el passat dia 16 de maig. Ja s'han revisat més de 80 caixes classificadores on es troben arxius que constitueixen la història de l'actual Facultat de Medicina.

Al mateix temps que es desenvolupa el projecte va tenir lloc la 23 edició de les Jornades d'Arxius Universitaris celebrada a Galícia. Unes jornades on el tema principal era "L'Arxiu Electrònic a l'Administració Digital" en què els assistents van poder intercanviar experiències pròpies, establir contactes i actualitzar coneixements sobre l'evolució de la gestió del patrimoni documental de les universitats del país.

Treballem el fons documental de la Facultat de Medicina
FM
dimarts, 6 de juny de 2017

El passat dia 16 de maig va donar començament la primera etapa de recerca de documents de la Facultat de Medicina, que forma part d'un projecte promogut pel Servei d'Arxiu i Gestió de Documents de la UdL amb el suport del Vicerectorat de Estudiants, la Facultat de Medicina i la Secretaria General. Al projecte hi participa el personal del Servei d’Arxiu i Gestió de Documents i dos estudiants de la UdL.

El projecte consisteix en la documentació de les etapes inicials de la Facultat de Medicina com a motiu del 40 aniversari de la mateixa. La informació es complementarà amb una exposició i un vídeo documental elaborat pels propis alumnes. L'experiència dels mateixos servirà per realitzar el seu propi Treball de Fi de Grau i s'allargarà fins al proper mes d'octubre.

Es preveu revisar centenars de documents oficials anteriors a la fundació de la Facultat de Medicina, que més tard seran traslladats al Dipòsit de la Universitat ubicat al turó de Gardeny. Tota aquesta feina va encaminada a la preservació de la memòria històrica de la UdL. .

Una delegació dels Arxius Nacionals de Korea visita la UdL
visita arxius nacionals korea
dilluns, 17 d'octubre de 2016

El passat divendres dia 14 una delegació dels Arxius Nacionals de Korea va visitar la Universitat de Lleida. Vam tenir l'oportunitat de presentar-los el nostre sistema de gestió per als documents i alhora compartir experiències.

El Servei obté la certificació ISO 30301
logo-iso
dilluns, 19 de setembre de 2016

El Servei d'Arxiu i Gestió de Documents va obtenir a principis de l'any 2016 la certificació UNE-ISO 30301 del nostre Sistema de Gestió per als Documents. Fruit del treball d'aquests anys, i després de passar l'auditoria interna i externa corresponents, rep el reconeixement amb aquest segell de qualitat