14 de juny de 2007

Més de 300 inscrits a la Universitat d'Estiu, només en el primer mes de matrícula

Universitat d'Estiu de la UdLA un mes d'inici de la Universitat d'Estiu i, en un mes des què va començar el període de matriculació, l'Oficina de la Universitat d'Estiu de la UdL ha inscrit 336 persones per a participar en els cursos de l'edició d'enguany que tindran lloc a La Seu d'Urgell, Lleida, Erill la Vall i Tremp entre el 10 i el 20 de juliol. El major nombre de matriculats es concentra als 16 cursos de La Seu d'Urgell, amb un total de 170 persones inscrites, i el segueixen Lleida, amb 131 matriculats per a 7 cursos, Erill la Vall, amb 18 alumnes, i Tremp amb 17.

Pel que fa a la procedència, un 33,6% dels matriculats són estudiants dels diferents centres de la Universitat de Lleida, mentre que la resta de matrícules (223) són de persones alienes a la institució, com ara professorat de primària i secundària, professionals liberals i jubilats. Cal recordar que aquest és el tercer any consecutiu que la Universitat d'Estiu de la UdL ofereix un curs específic per a la gent gran, enguany dedicat a la Cultura medieval.

La major part de matriculats, 131, provenen del Segrià, la resta són de l'Alt Urgell i la Cerdanya, 27, i 20, de la Noguera. També hi ha matriculats de la resta de Catalunya -35 de la demarcació de Barcelona, per exemple-, Aragó, València, les Illes Balears, Múrcia i Valladolid. Pel que fa a estudiants d'altres països, hi ha cinc alumnes matriculats d'Andorra,Itàlia i Polònia.

A data d'avui, quatre cursos relacionats amb les noves tecnologies (Excel per a la gestió financera de l'empresa, Sistemes d'informació geogràfica de programari lliure, WebQuest: un recurs per aprendre a través d'internet i Programes informàtics per a l'estalvi de l'energia en l'edifció), un de fotografia i un altre de comptabilitat, han tancat la inscripció per què ja s'ha cobert totes les places. Amb aquest ritme de matrícules, els organitzadors de la Universitat d'Estiu, preveuen superar la xifra de matriculats de l'edició anterior on hi van participar un total de 478 alumnes.