16 de juliol de 2013

Relleu a la presidència del Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari

. El rector de la UdL passa el testimoni a l'alcalde de Lleida

Direcció del PCiTAL / Universitat de Lleida [+] AMPLIAR IMATGERoberto Fernández i Àngel Ros després del Consell d'Administració / FOTO: UdL
El rector de la Universitat de Lleida (UdL), Roberto Fernández, traspassa la presidència del Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Lleida (PCiTAL) a l'alcalde de la ciutat i assumeix el càrrec de vicepresident, complint l'acta de constitució del Consorci del parc, que estableix una rotació per períodes de dos anys. Així s'ha acordat avui en la reunió del Consell d'Administració del PCiTAL, que ha servit per fer balanç del mandat.

Des del setembre del 2011 fins al juliol del 2013, el Parc Científic ha incorporat  33 empreses i s'han ampliat les instal·lacions de firmes com Indra Sistemas SA (650 m2) i GFT (650 m2). Malgrat la crisi econòmica, el PCiTAL continua creixent i augmentant la creació de llocs de treball: 750 des del 2009, dels quals uns 200 corresponen als dos últims anys. Així mateix, les instal·lacions han registrat un notable increment dels metres quadrats en explotació. L'any 2009 eren 8.000 i al juliol del 2013 són 35.000, als quals cal afegir 71.000 m2 d'equipaments.

Els serveis científics i tecnològics del Parc realitzen projectes i encàrrecs amb empreses i grups de recerca de la Universitat de Lleida. Darrerament, s'han incrementat notablement els projectes TIC amb la participació d'unes 10 empreses del PCiTAL i grups de recerca de l'Escola Politècnica Superior de la UdL. A més, els patrons estudien actualment l'entrada d'spin off provinents de la Universitat. Algunes d'aquestes podrien crear sinergies amb altres empreses ubicades al Parc Científic i els investigadors de la UdL.

Pel que fa al Magical Media, l'objectiu és convertir-lo en un centre de formació audiovisual d'alt nivell. Així, acollirà l'ensenyament d'assignatures de Comunicació i Periodisme Audiovisual de la Universitat de Lleida. Els responsables del PCiTAL plantegen, a més, la possible creació d'un màster internacional en anglès i desenvolupar en col•laboració amb l'ICE-CFC propostes formatives d'especialitats i experts. També han anunciat una masterclass a càrrec de professionals d'alt nivell.

Des del 2011 a data d'avui, el Parc Científic de Lleida ha materialitzat 32 convenis de col•laboració, 35 contractes i 44 expedients de contractació. El PCiTAL ha obtingut 75.000€ dels Fons Feder pel projecte Desenvolupament d'una xarxa d'infraestructures federades per a la generació de serveis de virtualització de lloc de treball (Interreg IV SUDOE). L'objectiu és transferir l'experiència i el coneixement de la tecnologia cloud als clúster d'empreses TIC. A més,  inclou el desenvolupament d'una infraestructura tecnològica transfronterera basada en cloud computing.

Entre els projectes de futur, el Consell d'Administració del PCiTAL ha anunciat que durant el segon semestre d'aquest any s'iniciarà l'execució del 50% de les obres de condicionament (mobiliari i equipament) del CeDiCo, el centre de serveis del Parc, així com millores i ampliacions d'instal•lació d'equips de seguretat i control general. L'import total d'aquestes obres és de 315.800€. Per fer-les, el PCiTAL compta amb una subvenció del 95% del Pla Únic de Serveis i Obres de la Generalitat (PUOSC).

Text: Comunicació PCiTAL / Oficina de Premsa UdL