3 d'abril de 2008

L'1 de setembre de 2010 obriran portes els 150 pisos per a universitaris

Universitat de Lleida
L'1 de setembre de 2010 és la data prevista per a la posada en marxa dels 150 pisos de lloguer per a universitaris que han de construir-se a Ciutat Jardí. Així s'especifica en el plec de condicions per a la contratació pel sistema de concurs obert de disseny, de finançament, de la construcció i la posterior explotació dels habitatges universitaris de la UdL, que ha aprovat avui el Consell de Govern. Dels 150 pisos, 90 seran d'una habitació individual, 45 de dos habitacions i 15 d'una habitació doble. D'aquests habitatges, 10 estaran adaptats per a persones amb discapacitat i comptaran amb mobiliari específic. El plec de condicions exigeix, a més, que tots els espais destinats als residents, així com els espais exteriors, hauran de ser accesibles a persones amb discapacitats físiques.

Els pisos, equipats amb climatització individualitzada i internet wifi, funcionaran en règim de lloguer i estaran destinats a estudiants universitaris i d'altres membres de la comunitat universitària i de recerca. La seua superfície serà de 30 i 37,5 metres quadrats. A més de les zones individuals, els habitatges hauran de comptar amb recepció, sala d'estudis, bugaderia i una sala polivalent. El preu de lloguer oscil·larà entre els 230 i 250 euros mensuals, en funció dels serveis comuinitaris. La Universitat de Lleida serà l'encarregada de seleccionar els futurs arrendataris, per la qual cosa crearà un registre propi públic. Pel que fa als procediment de selecció, s'elaborarà un reglament on es fixaran els criteris d'atorgament d'habitatges, així com la composició de la comissió encarregada d'aquest atorgament.

quadratProfessorat

D'altra banda, el Consell de Govern ha donat llum verda als cirteris de priorització per a la promoció del professorat permanent a temps complert, així com a la convocatòria de complement addicional de gestió del PDI del 2007, entre altres. També ha nomenat Enric Herrero, codirector del Servei de Proteòmica i Genòmica i ha aprovat proposar Ildefons Pla Sentís, professor del departament de Medi Ambient i Ciències del Sòl, professor emèrit de la UdL.

quadratPAS

Pel que fa al PAS, s'ha donat el vist-i-plau al reglament del Fons d'acció social 2007 per al personal d'administració i serveis, dotat amb 62.000 euros i que inclou ajuts de tipus familiar, mèdic i social. Les sol·licituds s'hauran d'adreçar a la Comissió d'Acció Social del PAS abans del 30 d'abril d'enguany.

quadratRecerca

Quant a recerca, el Consell de Govern ha tirat endavant un seguit d'accions per incentivar la col·laboració del personal docent i investigador de la Universitat en la gestió d'instituts i centres de recerca amb participació de la UdL.

quadratMobilitat

D'altra banda, també s'ha aprovat la convocatòria d'ajuts 2008 per a la promoció de la mobilitat internacional fora de l'àmbit europeu, tant per al professorat com per a l'estudiantat i membres del PAS i que puja a 46.000 euros.

MÉS INFORMACIÓ