3 d'octubre de 2013

Reconeixement de la UdL als seus esportistes

. Berta Gasol, distingida com la millor de totes les universitats catalanesl

Esportistes de la Universitat de Lleida [+] AMPLIAR IMATGEEl claustre de la Pensativa, escenari de la foto de família / FOTO: UdL
Els esportistes de la Universitat de Lleida (UdL) han aconseguit 16 medalles en els Campionats Universitaris de Catalunya: 7 en esports d'equip i 9 individuals. Entre aquestes, destaquen els ors de Berta Gasol en cros i 10 quilòmetres, Carla Garcia en judo i Jordi Latorre en tennis taula. Mentre, als Campionats d'Espanya només l'atleta Elena Llobera ha aconseguit penjar-se l'argent en salt de llargada. Uns mèrits que s'han destacat avui en l'acte de reconeixement institucional encapçalat pel rector de la UdL, Roberto Fernández, i en el que han participat una quarantena d'alumnes.

Precisament Gasol ha estat premiada com a millor esportista universitària catalana en un acte celebrat aquesta setmana a la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona. Berta Gasol - que ha participat en proves de cros, 10 quilòmetres, futbol 7 i futbol sala - ha estat elegida com la dona més destacada, mentre en la categoria masculina el reconeixement ha estat per al jugador de bàsquet Èric Forné, de la Universitat de Barcelona.

Berta Gasol, de la Universitat de Lleida, millor esportista universitària [+] AMPLIAR IMATGEBerta Gasol, millor esportista universitària catalana
Durant el curs 2012-13, els estudiants de la UdL han protagonitzat prop de 1.300 participacions en alguna competició esportiva, ja sigui a les internes (882),  als Campionats de Catalunya (232) o als d'Espanya (42). El rector els ha agraït l'alt nivell d'implicació en aquestes activitats i la promoció que fan de la Universitat de Lleida arreu. Roberto Fernández també ha lamentat que les retallades pressupostàries retardin la posada en marxa d'un Pla d'esports propi a la UdL. La Universitat compta amb un programa d'ajuts als esportistes d'alt nivell per afavorir que puguin compaginar la pràctica de les seues disciplines amb l'educació superior.