Giada Centenaro, de la UdL, segona al concurs Presenta la teva tesi en 4 minuts

El primer premi de la final, celebrada a Lleida, per a un doctorand de la URL

premitesi4minuts3
La doctoranda, recollint el premi / Foto: Escola de Doctorat UdL
La doctoranda de la Universitat de Lleida (UdL) Giada Centenaro ha guanyat el segon premi del concurs Presenta la teva tesi en 4 minuts, organitzat pel Departament de Recerca i Universitats, a través del Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC) i la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI). El seu treball, titulat Soil fungal community dynamics in response to silvicultural disturbances in Mediterranean forests (Dinàmica de la comunitat fúngica del sòl en resposta a les pertorbacions silvícoles als boscos mediterranis), li ha comportat un guardó de 2.000 euros.

El primer premi, dotat amb 3.000€, ha estat per a Álvaro Heredia, de la Universitat Ramon Llull de Barcelona (URL), amb una tesi sobre com desenvolupar eines clíniques que ajudin a detectar de forma precoç i no invasiva malalties com la bipolaritat o l'esquizofrènia. El treball de la doctoranda de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) Camille Servín, sobre els canvis en el cervell durant l'embaràs, ha rebut el premi Joan Oró a la millor tesi en català i el d'Anaïs Espinosa, de la Universitat Pompeu Fabra (UPF), sobre els senyals cerebrals en els pacients amb epilèpsia, el premi que atorga el públic a l'exposició més amena.

La sisena edició de la final del concurs ha tingut lloc al CaixaForum Lleida, coincidint amb la celebració de l'Any Oró. Un total 9 dones i 3 homes han arribat a aquesta fase després de superar les proves classificatòries prèvies de les seues universitats: UdL, URL, UAB, UPF, Universitat de Barcelona, Universitat de Girona, Universitat Rovira i Virgili, Universitat Politècnica de Catalunya, Universitat Oberta de Catalunya, Universitat Abat Oliba, Universitat Internacional de Catalunya i Universitat de Vic.

El jurat estava format per la secretària general del CIC, Laura Román; la directora del departament d'Art i Cultura de la Fundació la Caixa, Anna Font; el director de la Fundació Joan Oró, Joan Oró i Trilla; la investigadora del Programa de Postcollita de l'IRTA Fruitcentre, Gemma Echeverria; la responsable de Comunicació de l'IRB Lleida, Meritxell Soria, i el director general de la FCRI, Jordi Mas.