Més de 240 joves fan propostes pel futur de l'educació a la First Lego League

La competició de robots, una exhibició de drons i tres tallers completen el programa de dissabte

FirstLegoLeagueUdL2014
La fase local a la UdL l'any passat. FOTO: UdL
Més de 240 joves d'entre 10 i 16 anys participaran a la quarta edició del torneig classificatori de la First Lego League, que tindrà lloc a la Universitat de Lleida (UdL) aquest dissabte, 21 de febrer, i que enguany té com a tema central el futur de l'educació. Provenen de 19 col·legis i instituts de la capital del Segrià, Mollerussa, Tàrrega, Cervera, La Pobla de Segur, La Seu d'Urgell, Almenar, Bellcaire d'Urgell, Fraga (Osca) i Bellaterra (Barcelona). Tant la presentació dels projectes científics com la competició de robots tindran lloc a partir de les 9.00h al campus de Cappont, a l'Auditori del Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera i a l'Escola Politècnica Superior (EPS).

El repte World Class Learning Unleashed se centra en com adquirim coneixements i habilitats en el segle XXI. Els equips ensenyaran als adults què necessiten aprendre i de quina manera volen fer-ho. Es tracta de pensar en solucions innovadores que millorin l'experiència de l'aprenentatge. La puntuació d'aquest projecte se suma a la de competició de robots construïts amb peces de LEGO, que tindrà lloc a l'auditori del Centre de Cultures. Amb ells, els participants han de superar tres proves contra-rellotge.

El programa de la First Lego League, que organitza l'EPS de la UdL amb l'ajut d'una vuitantena de voluntaris, també inclou tres tallers; dos de robòtica i un altre d'Scalextric inMind. També hi haurà una exhibició de vols de drons, un circuït de cotxes elèctrics, una ludoteca LEGO i una exposició sobre el projecte MotoStudent de l'EPS.

La final estatal de la First Lego League tindrà lloc el proper 22 de març a Santa Cruz de Tenerife. L'equip guanyador tria si vol participar al World Festival, que se celebrarà a Saint Louis (Missouri, Estats Units), o a l'Open European Championship. A nivell mundial, més de 230.000 joves de 70 països participen en aquesta iniciativa.

El desenvolupament de la fase local de la First Lego League es podrà seguir en directe per Internet, ja que la UdL l'emetrà en streaming, a través de la següent adreça: www.udl.cat/ca/tv/index/.

Programa de la First Lego League 2015 a la UdL