Suspensió de l'activitat acadèmica per contenir l'expansió del coronavirus

A totes les universitats i centres educatius de Catalunya a partir d'aquest divendres

biblosalut3
Biblioteques i sales d'estudi romanen tancades/ Foto: UdL
La Universitat de Lleida (UdL) suspèn l'activitat acadèmica a partir d'aquest divendres, 13 de març, com a mesura preventiva davant la pandèmia del coronavirus (COVID19), seguint l'ordre de la Generalitat de Catalunya, que ha activat la fase d'emergència 1 del Pla territorial de Protecció Civil de Catalunya (Procicat) per contenir l'expansió de la malaltia. El president, Quim Torra, ha anunciat el "cessament de l'activitat a centres educatius i universitaris",  subratllant que "cal abaixar el ritme per tallar la transmissió del virus i no col·lapsar el sistema sanitari". Torra s'ha reunit aquest matí amb tots els rectors i rectores de les universitats catalanes, entre els quals el de la UdL, Jaume Puy. El president també ha insistit que "estem en una situació extraordinària que requereix la comprensió de tothom".

El comitè de seguiment de la UdL ha determinat la suspensió de "les activitats acadèmiques presencials, des del divendres 13 de març i fins després de Setmana Santa", així com "tots els desplaçaments internacionals". Així mateix, el Consell de Direcció "dictarà properament les instruccions oportunes respecte a l'activitat laboral a la Universitat i les previsions de reprogramació de les activitats acadèmiques". També s'anul·len tots els actes públics programats als recintes universitaris.

El protocol d'actuació davant l'activació de l'alerta sanitària de la UdL estableix el tancament d'aules i laboratoris on es realitzin activitats docents, així com les biblioteques i les sales d'estudi. El text també indica que el personal docent i investigador "reforçarà l'assistència i tutorització de l'estudiant a través del campus virtual".

Campus UdL-Igualada

El primer campus que ha suspès l'activitat lectiva és el d'Igualada, arran d'un important focus de Covid-19 que afecta, de moment, una vintena de persones. El departament de Salut ha ordenat el tancament d'escoles, instituts i campus universitaris a la capital de l'Anoia, Jorba, Vilanova del Camí, Santa Margarida de Montbui i Òdena. Per tant, el campus UdL-Igualada ha decidit suspendre l'activitat acadèmica a partir d'aquest dijous 12 de març. "Demanem a l'estudiantat d'aquest campus que es quedi a casa i no vagi als centres universitaris mentre es mantingui la suspensió", informa la Comissió de Seguiment. La mesura afecta uns 400 alumnes d'Infermeria, Nutrició i Fisioteràpia i diverses Enginyeries.

Alumnat de mobilitat

En relació a l'estudiantat que es troba fora de Lleida realitzant estades de mobilitat com el programa Erasmus, el vicerectorat d'Ordenació Acadèmica ha recomanat als diferents centres de la UdL que "donada la situació d'excepcionalitat que afecta a la mobilitat entre països, us preguem que apliqueu criteris de màxima flexibilitat per aquells alumnes que vulguin retornar a la Universitat de Lleida, tant en la realització d'algun canvi de matrícula, com en l'aplicació dels sistemes d'avaluació de les assignatures a cursar".

Pràctiques clíniques, festes i Aules d'Extensió Universitària, suspeses

Els primers a prendre mesures van ser els degans i deganes de les Facultats de Medicina i Ciències de la Salut de Catalunya, decidint suspendre temporalment les pràctiques clíniques de l'alumnat fins a nou avís. La Comissió de Seguiment de la UdL també ha determinat cancel·lar les festes estudiantils a les instal·lacions de la Universitat de Lleida, tant interiors com exteriors, fins el proper 15 d'abril. Entre aquestes, la Festa Intercampus coorganitzada pels Consells d'Estudiantat de la FDET, la FEPTS i l'EPS i prevista pel proper 19 de març.

La comissió també ha decretat interrompre l'activitat que les Aules d'Extensió Universitària fan en instal·lacions de la UdL a partir de dilluns 16 de març. De la mateixa manera, "recomana a les aules d'Extensió Universitària vinculades a la UdL i que es desenvolupen en altres parts del territori que suspenguin l'activitat fins 15 d'abril, com a mínim".

Altres activitats ajornades

Abans d'aquesta ordre de suspensió d'activitat docent de la Generalitat, altres activitats programades aquesta setmana i les següents a la Universitat de Lleida (UdL) també s'han vist afectades per les recomanacions oficials arran de la crisi del coronavirus. Així, s'han ajornat iniciatives com ara diferents jornades programades al campus de Ciències de la Salut, l'Olimpíada de Geografia, la Jornada de Doctorat o el seminari La ciència, la filosofia i la teologia al servei de la persona de l'IREL. La Unitat de Biblioteca i Documentació també havia aturat, fins a nova ordre, el préstec d'aparells electrònics com ara ordinadors, tauletes i llibres electrònics.

MÉS INFORMACIÓ:

Web COVID19 UdL