Seminari Territoris i Paisatges Intermedis. 24 Maig. Sala d'Actes Universitat de Lleida

Seminari Internacional Territoris i Paisatges Intermedis
Els espais de transició urbà-rural en la ciutat-mosàic-territorial contemporània

Lleida, 24 de Maig de 2008
SALA D'ACTES Universitat de Lleida

El seminari, a través dels seus diferents moments i etapes, proposa una comparació entre territoris ordinaris; és a dir, realitats que no representen l'excelència dels centres urbans peròp tampoc les situacions més marginals. L'atenció es dirigeix a les situacions en evolució, a aquelles de la dispersió i de la difusió de la urbanitat escampada en el territori agrícola, situacions que no es poden interpretar en clau urbana, però tampoc segons els paradigmes tradicionals del món rural. Llegir/interpretar aquests fenòmens serveix per confrontar-nos amb les territorialitats emergents, sol·licitant les accions polítiques per a un control més eficaç d'aquests fenòmens. L'atenció es concentra en aquells àmbits que envolten les ciutats, territoris perifèrics o de transició entre ciutats intermèdies que es conurben més en el procés d'explosió urbana i de la ciutat contemporània.

La idea és utilitzar el paisatge més com a instrument d'interpretació que de representació. Busquem posar l'atenció en parts significatives on es manifesta, d'una banda l'explosió de la urbanitat, i de l'altra, les persistències rurals tradicionals; i on es produeix una hibridació de la qual no arribem a comprendre del tot ni les seves regles constitutives ni el seu desenvolupament. Per sintetizar les observacions utilitzarem "postals", que volen ser lectures breus però també prespectives d'investigació per expressar una nova manera d'encarar-se al projecte internacional.

09.00h

Recepció de participants i lliurament de materials

09.15h

Apertura de l'acte
Joan Viñas, rector de la Universitat de Lleida.

09.30h

Introdueix la sessió
Josep Maria Llop, director Programa CIMES-UIA

10.15h