Exposició Fotogràfica / Del 12 al 31 de juliol 2011
   Centre Cívic "El Passeig" (C/ Lluís de Sabater, 2) La Seu d'Urgell

RETRAT D'UNA CIUTAT / varis autors

Exposició de les fotografies realitzades pels alumnes del curs “Retrat d’una Ciutat” que va coordinar Xavier Goñi i va impartir Josep Bou en el marc de la 18a edició de la Universitat d’Estiu de la UdL el juliol de 2010.

Fotògrafs: Teresa Arias Wilfinger, Jaume Bisbal Torres, Betty Borrallo Merino, Anna Isan Corbella, David Esteve Casanovas, Manel Juan Meseguer, Lourdes Manuel Triquell, Carles Mateu Piñol, Maite Pallarés Carré, Maria Misericòrdia Pedrola González, Consol Roy Pau, Rafa Sanchis Albelda i Joan Tomàs Vilabella

Li cal el reproductor de Flash per veure aquesta animació

Recordo que el primer cop que em vaig llençar en parapent em va sobtar una sensació imprevista: tenia la impressió que no em movia, que no avançava. A mil metres del terra no totes les fites són vàlides; a aquesta alçada, una persona o un cotxe situats a peu pla resulten insignificants i ens costa apreciar el nostre moviment respecte a la seva quietud, necessitem una referència de més envergadura: un arbre, una torre d’electricitat, un campanar. No n’hi ha prou amb tenir un testimoni immòbil; el testimoni, a més, ha de ser l’adequat a la nostra circumstància.

Aquest “Retrat d’una Ciutat” constitueix una fita, una referència que ens pot resultar molt útil per comparar, en el futur, la nostra realitat d’ara. Vida, carrer, cordialitat, silenci, tranquil·litat, passejades, frescor, racons i alegria, heus aquí els colors i l’envergadura d’aquesta fita. No és una exposició menor, tothom la pot veure i tothom pot distingir el discurs que la sosté i que li dóna volum i presència; no passa desapercebuda i ens recordarà per sempre més, com si fos un arbre, una torre d’electricitat o un campanar, allò que érem l’estiu de 2010. Tant se val que el temps enlairi els números dels calendaris, que el futur faci volar la nostra realitat i lliuri el nostre esdevenir als vents de la incertesa, Retrat d’una Ciutat, com si fos un argument incontestable, ferma la memòria, sempre dirà allò que vam ser l’estiu de 2010.

RAMON RUBINAT

Organitza: L’Ajuntament de la Seu d’Urgell i la Universitat d’Estiu de la Universitat de Lleida

Darrera modificació: