La UdL passa el relleu dels Campionats de Catalunya Universitaris a la UPF

Cinc esportistes de Lleida, entre els millors de la 38a edició

relleu campionats
El secretari general de la UPF, Enric Vallduví, recull el testimoni de Busqueta / Foto: UdL

La Universitat de Lleida (UdL) ha passat avui el testimoni dels Campionats de Catalunya Universitaris (CCU) a la Universitat Pompeu Fabra (UPF), que serà l'encarregada de coordinar-los el proper curs. En l'acte de cloenda de la trenta-vuitena edició, que ha tingut lloc a la Sala d'Actes del Rectorat de la UdL, s'han lliurat els 62 guardons als millors esportistes femení i masculí de les diferents disciplines dels CCU, tant individuals com d'equip; així com els reconeixements als millors de la lliga de curses populars i d'Unitennis. Cinc atletes de la UdL es troben entre els guardonats enguany. Es tracta d'Enric Puiggròs Castelló, en futbol; Víctor Zubicoa Terrer, en BTT; Merli Baró Farreny, en handbol femení; i Noemí Garcia Bagué i Unai Pérez Sánchez, en cros.

Garcia Bagué, que ja va obtenir aquesta distinció el curs passat, ha revalidat el seu títol com a campiona de Catalunya universitària de cros. En el mateix esport, però en categoria masculina, també ha guanyat l'or Unai Pérez. Mentre, l'alumne de la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social Víctor Zubicoa va pujar al calaix més alt del podi al recorregut de 40 quilòmetres de BTT. Quant als esports d'equip, Merli Baró ha estat distingida en handbol després que el conjunt femení de la UdL guanyés l'or als campionats de Catalunya. Enric Puiggròs és el porter del conjunt de futbol 11 masculí de la UdL, que també es va proclamar campió autonòmic.

Un total de 8.810 esportistes de 12 centres, un 56,20% homes i un 43,80% dones, han participat als Campionats de Catalunya Universitaris 2023, coordinats per la Universitat de Lleida. El vicerector de Cultura i Extensió Universitària de la UdL, Joan J. Busqueta Riu, ha destacat "l'alta participació i la paritat" d'aquest esdeveniment. També ha agraït la col·laboració dels ajuntaments de Balaguer, que ha estat vila esportiva universitària, i Vallfogona de Balaguer i Igualada, com a viles col·laboradores. El relleu el prendrà ara Mataró.

Busqueta ha volgut lloar especialment l'estudiantat de la Facultat d'Infermeria i Fisioteràpia, la Facultat de Lletres, INEFC Lleida i l'Institut Almatà de la capital de la Noguera que ha treballat com a voluntari. De la seua banda, el president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, ha valorat positivament "el fet de fomentar una visió global del territori com ha fet la UdL amb aquests campionats".

Els millors esportistes absoluts han estat la jugadora de Rugbi 7 Anna Puig Delgado i l'atleta Miquel Domènech Villoldo, tots dos de la Universitat de Barcelona (UB), que no han pogut recollir les seues distincions. Per disciplines, les persones guardonades han estat les següents:

Bàsquet - Anna Gamarra Ramírez (UB) i Toni Espinosa Melián (Universitat de Girona - UdG)
Bàsquet 3x3 - Carlota Díaz-Guerra Prats (UB) i Tato Boada Duran (UPF)
Futbol - Marta Bosch Garcia (UB) i Enric Puiggròs Castelló (UdL)
Futbol sala - Andrea Luna Rizo (UB) i Marcel Bravo Torres (Universitat Autònoma de Barcelona - UAB)
Handbol - Merli Baró Farreny (UdL) i Joan Blanco Canet (UAB)
Rugbi 7 - Anna Puig Delgado (UB) i Arthur Boupilleres (Universitat Internacional de Catalunya - UIC)
Voleibol - Paula Benito Mujal (UAB) i Adrià Benito Garcia (Universitat Rovira i Virgili - URV)
Volei platja - Eva Bové Calzada (UIC) i Mario Peña Hernández (UAB)
Atletisme - Mireia López Urbano (UB) i Raul Vilallonga Martínez (Universitat Ramon Llull- URL)
Bàdminton - Elena Olmos Jurado (UdG) i Simon Cognet (UIC)
BTT - Paula Sucarrat Lind (UdG) i Víctor Zubicoa Terrer (UdL)
Cros - Noemí Garcia Bagué (UdL) i Unai Pérez Sánchez (UdL)
Cursa de muntanya - Mireia Lüscher Alemany (UdG) i Lleïr Barcons Comaposada (Universitat Politècnica de Catalunya - UPC)
Escacs - Ferran Solé Pijuan (UB)
Escalada - Maria Benach Zubero (UAB) i Guillem Monsech Gasca (UB)
Golf - Andrea de Sentmenat Rivero (Universitat Abat Oliba - UAO) i Vicente Mestre Carceller (UAO)
Halterofília - Eric Moral González (UAB)
Hípica - Carla Ugena Agramunt (UB) i Tomás Rodríguez Via-Dufresne (UAO)
Karate - Wiam Koubis (UB) i Joan Just Clapes (UAB)
Judo - Jana Cid Balcells (UPF) i Edgar Iglesias Garcia (UPF)
Lluita - Jordi Pérez de Mendiguren (UAO)
Marató - Clàudia López de Letona i Laia López de Letona (UdG) i Albert Mir Estany (UB)
Mitja marató - Wai Ying Tsang (UIC) i David Sancho Rodríguez (UIC)
Natació - Alba Guillamon Novo (UB) i Ariel Schrenck Martínez (UPC)
Orientació - Clara Virgili Serrallonga (UB) i Thomas Wilson (UB)
Pàdel - Ainara Pozuelo Domínguez (URV) i Pol Espinal Rey (UB)
Taekwondo - Naiara Liñán Pardo (UAB) i Christian Villar Fenoy (URL)
Tennis - Carla Alonso Vázquez (UB) i Albert Mondon Sebastián (UdG)
Tennis taula - Aina Mogas Pladevall (UAB) i Arnau Pons Sanuy (UAB)
Tir amb arc - Pablo Mercader Pérez (UPC)
Vela - Carlos de Maqua Xalabarder (UPF)

Els reconeixements d'Unnitennis han estat per a Anna Dueñas López (UIC) i Eloy Gallardo Rodríguez (UVic). Quant a la Lliga de curses populars universitàries, en primer lloc Berta Gracia (UB) i Vlad Rotari (UPC); en segon, Irene Perales (UVic) i Adrià Rocamora (UPC); i en tercer, Marta Sarrasí (UB) i Josep Maria Prunés (UPC).

El vicerector, amb alguns dels atletes de la UdL premiats / Foto: UdL