presentacio_treballs_academics

Anar a la pàgina principal. Universitat de Lleida Anar al contingut principal de la pàgina Anar al Mapa Web. Universitat de Lleida Cerca Accessibilitat. Universitat de Lleida
  • Icona de Globus terraqüiTranslate
  • Español
  • English
  • Campus Virtual
  • Correu
  • Directori
  • ContacteContacte
  • Reclamacions
  • Wifi
Inici - Universitat de Lleida
  • Perfils d'accés  
    • ALUMNES UdL
    • FUTURS ALUMNES
    • ESPAI DE SECUNDÀRIA
    • ALUMNI UdL
    • PROFESSORAT (PDI)
    • ADMINISTRACIÓ I SERVEIS (PAS)
    • INSTITUCIONS I EMPRESES
  • Seu Electrònica  
  • Universitat  
      • Presentació
      • UdL en xifres i rànquings
      • Òrgans de Govern
      • Centres i departaments
      • Unitats
      • Ubicació dels Campus
      • Càtedres Universitat - Empresa
      • Honoris causa
      • e-Administració
      • Normatives
      • Portal de Transparència
      • Agents Socials
      • Responsabilitat Social
      • Consell Social
      • Fundació UdL
      • Alumni UdL

      Rectorat

      La UdL combina una llarga i fructífera tradició universitària amb una estructura jove i dinàmica que aposta decididament per una formació i una investigació de qualitat, per uns avançats mètodes docents i per la internacionalització.

      Veure més

  • Estudis  
      • Tots els estudis
      • Graus i dobles graus
      • Màsters universitaris
      • Doctorat
      • Formació contínua: títols propis
      • Formació Dual
      • Universitat d'Estiu
      • Idiomes
      • MOOCs
      • Formació per a professorat no universitari
      • Programa Sènior
      • Aules per a la Gent Gran
  • Viu la UdL  
      • Activitats culturals
      • Agenda 2030: Objectius de Desenvolupament Sostenible
      • Allotjament
      • Assegurances
      • Atenció psicològica
      • Beques i ajuts
      • Biblioteca
      • Carnet UdL
      • Concursos vigents
      • Consell de l’Estudiantat
      • Esports
      • Llibreria - Botiga Údels
      • Pràctiques acadèmiques externes
      • Promoció de la Salut
      • Punt d’Informació
      • Responsabilitat social
      • Salut Emocional
      • Sostenibilitat i emergència climàtica
      • UdLTreball: orientació professional i inserció laboral
      • UdL App
      • UdLxTothom (necessitats educatives especials)
  • R+D+I  
      • Portal d'R+D+I
      • Estructures d'R+D+I
      • Gestió i Suport a l'R+D+I
      • Transferència del Coneixement
      • Convocatòries de Recerca
      • Portal d'Experts/es

      R+D+I a la Universitat de Lleida

      La Universitat de Lleida està compromesa amb la formació d’investigadors d’excel·lència, l’atracció i retenció de talent investigador, així com amb la captació de projectes de recerca i transferència per incrementar i millorar els resultats científics i de valorització dels mateixos..

      Portal de Recerca i Transferència

  • International
  • Cercar
  • Icona de Globus terraqüiTranslate
  • Icona d'idioma  Idioma icona de desplegament
    • Català
    • Español
    • English
  • Icona Correu  Correu
  • Icona CV  Campus Virtual
  • Icona directori  Directori
  • contactar  Contactar
  • Icona wifi  Wifi
  • Icono de Home para ir a la página de inicio
  • >Unitats de la UdL
  • >Universitat d'Estiu
  • >Presentació de Treballs Acadèmics

Presentació de Treballs Acadèmics: Eines Digitals, Disseny Gràfic i Gestió Bibliogràfica

Curs en línia, del 7 al 17 de juliol de 2025 (3 ECTS reconeguts per la UdL)


Programa en PDF

 

La finalitat d'aquest curs, adreçat a estudiants de qualsevol titulació universitària, és proporcionar eines, recursos digitals i estratègies metodològiques per presentar adequadament els treballs acadèmics que cal realitzar durant els estudis. Es facilitaran suports per realitzar totes les etapes de la presentació d'un treball acadèmic: gestionar la bibliografia i citar d'acord amb la normativa, estructurar el treball amb un índex ordenat, elaborar la portada i la maquetació de tot el treball i crear el suport digital per a la presentació oral del treball a través d'un pòster animat. També es proporcionaran recursos de disseny gràfic, com la tipografia i les games cromàtiques, per millorar-ne la presentació i fer-lo entenedor i atractiu per als avaluadors.

Per tant, el curs pretén complir tres objectius principals: comprendre les normatives bibliogràfiques amb l'ús de Mendeley com a eina digital per a la gestió de referències, utilitzar eines digitals per presentar un treball acadèmic en les diferents fases i adquirir criteri bàsic sobre l'ús d'elements de disseny gràfic per a la presentació oral i escrita de treballs acadèmics amb diverses eines i recursos digitals.

Llengua d'impartició: Català

Coordinació: Rosa Benabarre Ribalta (Departament de Psicologia, Sociologia i Treball Social de la UdL)

Equip docent: Rosa Benabarre Ribalta (UdL), Laura Fernández-Rodrigo (Universitat Complutense de Madrid) i Anna Massons Ribas (advocada)

Durada: a) 30 hores
  b) 75 hores (30 de guiades per l'equip docent + 45 de treball autònom de l'alumnat). Versió reconeguda amb 3 ECTS per la UdL

Preu: 55,38 € estudiants, PTGAS i PDI de la UdL / 135,00 € la resta

MODALITAT

Curs en línia que es realitza a través del Campus Virtual de la Universitat de Lleida. El curs se seguirà de manera asincrònica, de manera que l'alumnat podrà consultar autònomament els materials i els recursos informatius per realitzar les tasques sense un horari de connexió específic. Alhora, comptarà amb el suport docent a través de l'eina de fòrum i de missatges. L'alumnat haurà de dedicar, de forma lliure i autònoma, entre tres i quatre hores diàries per realitzar les tasques del curs.

METODOLOGIA

El curs tindrà un format de taller en línia que es desenvoluparà mitjançant la metodologia video-based learning: es disposarà de videotutorials, en els quals s'oferirà l'explicació pas a pas, i d'un text base per poder-hi realitzar les tasques indicades.

Les principals tasques que es realitzaran durant el curs seran les següents:

1.      Crear un compte de Mendeley i gestionar-lo.

2.      Elaborar la maquetació completa d'un treball acadèmic (portada, índex, estructura, esquemes i bibliografia) amb criteri basat en estratègies del disseny gràfic.

3.      Elaborar una presentació del treball acadèmic a través d'un pòster animat, considerant aspectes del disseny gràfic.

L'avaluació consistirà en l'entrega, en format digital i individual, de les evidències de les tasques a través de dos canals del Campus Virtual:

a.       L'eina “Activitats”, de forma privada.

b.      El “Fòrum”, en el qual es posaran en comú les produccions i permetrà intercanviar coneixement a manera de comunitat d'aprenentatge.

Per facilitar la comunicació asincrònica, es disposarà d'un altre fòrum de resolució de dubtes, que serà la principal eina de comunicació entre el grup i l'equip docent.

Es requereix disposar de les aplicacions Microsoft Word, Microsoft PowerPoint i Mendeley, compatibles amb els diferents sistemes operatius.

PROGRAMA  
Dilluns 7  
  Creació d'un compte de Mendeley i gestió bibliogràfica.
   
Dimarts 8  
  Bibliografia: normativa i funcionament amb Mendeley.
   
Dimecres 9  
  Tipografies i regles del color per presentar un treball acadèmic.
   
Dijous 10  
  Estructura i índex per a la maquetació.
   
Divendres 11  
  Disseny gràfic aplicat a esquemes, gràfics i taules.
   
Dilluns 14  
  Elaboració de la portada i cerca d'imatges lliures.
   
Dimarts 15  
  Disseny de la presentació a través d'un pòster.
   
Dimecres 16  
  Animació del pòster i exposició oral.
   
Dijous 17  
  Exposició de les produccions al fòrum.

 

 

   

 

  • CONTACTE
  • CARTELL 25
  • HISTÒRIC ESTIU

Atendrem les vostres consultes per correu electrònic (estiu@udl.cat) i per telèfon (973 70 33 90) .

OFICINA DE LA UNIVERSITAT D'ESTIU
Campus de Cappont
Edifici Polivalent 2
C/ Pere de Cabrera, 5
Espai 1.09
E-25001 Lleida
estiu@udl.cat
973 70 33 90

Descarrega't el CARTELL
de la UNIVERSITAT D'ESTIU

Guanyadora del Concurs de Cartells de la Universitat d'Estiu 2025

1993-2024
(32 edicions de la Universitat d'Estiu)

Butlleta d'inscripció
PDF

Formulario de inscripción

 


 

Instruccions de pagament
PDF

  • Ens pots seguir a
  • Rss
  • Facebook
  • Twitter
  • Youtube
  • Flickr
  • Linkedin
  • UdL App
  • Bluesky

Universitat de Lleida

    • Pl. de Víctor Siurana, 1
    • 25003 Lleida
    • Tel. +34 973 702 000
  • Seu Electrònica
  • Oficina d'Assistència en Matèria de Registres
  • Portal de Transparència
  • Perfil del contractant
  • Sobre el web
  • Mapa web
  • Accessibilitat
  • Avís legal
  • XHTML 1.0 Strict
  • CSS 3
  • © 2025

Enllaços UdL

  • Campus Iberus
  • Parc Agrobiotech Lleida
  • Arborètum
  • Butlletí subvencions
  • Centre d'Excel·lència Jean Monnet
  • Repositori Obert

Xarxes universitàries

  • Associació Catalana d'Universitats Públiques (ACUP)
  • Xarxa Vives d'Universitats
  • Xarxa Interuniversitària per a l'Ocupació
  • Conferencia de Rectores de las Universidades Españolas (CRUE)
  • Compostela Group of Universities (CGU)
  • European University Association (EUA)
  • Interfaculty Committee Agraria (ICA)
  • Asociación Europea de Educación en Ingeniería
HR Excellence in Research - University of Lleida - UdL  Publicitat de projectes amb finançament amb fons FEDER o altres fonts de finançament europees