Conferència: Im/mobility in Ukraine in the context of geopolitical conflicts, i projecció del documental: Lenin was not needed anymore

Informació de l'esdeveniment
Lloc:
Aula 2.37 del Rectorat / En remot
Web:
Seguir la sessió en remot
Inici:
 |

Conferència: Im/mobility in Ukraine in the context of geopolitical conflicts, per Ágnes Erőss (professora de l'Institut de Geografia d’Hongria).

Les imatges de milions d'ucraïnesos fugint de les seves llars han ocupat els titulars dels diaris de tot el món durant els darrers mesos. Tanmateix, a Ucraïna, la migració laboral transfronterera s'ha convertit en una estratègia de subsistència individual i familiar des de 1990. Aquesta conferència pretén oferir una visió general sobre els contextos globals, nacionals i familiars en què es va crear i es realitzà la im/mobilitat a la Ucraïna occidental.

En el marc de l'acte, es projectarà el documental, Lenin was not needed anymore (2019), que mostra la vida quotidiana d'un poble, on -després de l'enfonsament de la fàbrica local-, durant generacions van haver de marxar per buscar feina fora d'Ucraïna (sobretot a Hongria), deixant enrere nens i vells. Podeu veure un tràiler a: https://vimeo.com/422830031).

Ágnes Erőss és investigadora de l'Institut Geogràfic (Centre de Recerca d'Astronomia i Ciències de la Terra) d’Hongria. Actualment és investigadora postdoctoral al Departament d'Estudis Regionals de la Universitat d'Opole, a Polònia. Des del 2016 ha estat estudiant els efectes socials i polítics de les migracions transnacionals de la minoria ètnica hongaresa a Transcarpàcia, a l'oest del territori d'Ucraïna. La seva investigació se centra en les polítiques públiques sobre les famílies, en els efectes de les polítiques estatals respecte a les “immobilitats” de les societats locals i, en especial, a les referents a les etnicitats i a les comunitats “deixades enrere” en els èxodes migratoris.

La sessió es podrà seguir en directe remotament a: https://eu.bbcollab.com/guest/bbbe94cac2384b6b8e5ae7f9f4b2c2a7

Documental: Lenin was not needed anymore