Exposició fotogràfica: Trencant fronteres internes

Institut de les desigualtats (Terrassa) i Garrigues cooperació (Lleida)

Informació de l'esdeveniment
Lloc:
Passadissos del Rectorat
Inici:
Finalització:

Exposició fotogràfica de la fotoperiodista Mireia Comas Franch: Trencant fronteres internes, organitzada per l'Institut de les desigualtats (Terrassa) i Garrigues Cooperació (Lleida), que es podrà visitar fins el 31 de març a l'edifici del Rectorat. La presentació tindrà lloc el dia 1 a les 12 hores al propi Rectorat i comptarà amb la presència de l'autora.

Estiu rere estiu l’engranatge de la indústria fruitera reclama dones i homes que la facin possible. Elles i ells són la baula imprescindible per a què cada fruit sigui recollit de l’arbre, classificat, encaixat i enviat a un mercat llunyà on serà consumit per persones alienes a les fatigues que suposa omplir el seu plat. Un gran esforç pagat amb magres salaris i sense tenir cura de les persones. Plataforma Fruita amb Justícia Social

L'Exposició entoma la recollida de testimonis de 17 dones temporeres a Lleida, per a visibilitzar les vulneracions i l'existència de fronteres internes relacionades directament amb el racisme i la Islamofòbia, dins el territori català. Els retrats han estat realitzats per la fotoperiodista terrassenca Mireia Comas Franch.

Expo UdL: Trencant Fronteres Internes

Mireia Comas, fotoperiodisme crític i compromès

Mireia Comas és fotògrafa i fotoperiodista. Des dels inicis, els seus projectes han donat veu a realitats silenciades, a les persones en situació de vulnerabilitat i als moviments socials. Com a fotoperiodista, les seves fotografies s’han publicat a mitjans com La Vanguardia, El Periódico, el Diari Ara, El País, el Diari de Terrassa o el Diari de Sabadell, entre d'altres.

Atrapats, l’últim projecte realitzat per la fotògrafa, que visibilitza la situació d’un grup de joves en situació irregular a Terrassa, ha rebut diversos premis de fotoperiodisme tant nacionals com internacionals. El darrer ha estat el primer Premi Miravisions de Fotoperiodisme, però abans ja havia estat finalista del Premi Joan Guerrero del San Pol DOC i del premi Zampa de Fotografia Documental, i havia obtingut una menció honorífica en el Julia Margaret Cameron Award, en la categoria de documental i reportatge.

També va ser guardonada amb el Premi Llibertat d’Expressió 2021 que atorga la Unió de Periodistes Valencians.
Expo UdL: Trencant Fronteres Internes Exposició fotogràfica: Trencant fronteres internes