II Jornada d'Estudis Rei Pere El Cerimoniós "Harpia Balaguer Medieval"

Informació de l'esdeveniment
Lloc:
Sala d'Actes de la Paeria de Balaguer i Plaça del Pou
Inici:
II Jornada d'Estudis Rei Pere El Cerimoniós "Harpia Balaguer Medieval"

CONFERÈNCIES A LA PAERIA / Ser dona a l’edat mitjana

Lloc: Sala d’actes de la Paeria de Balaguer

09.15h Presentació de la jornada

09.30h Podien viure les dones del seu treball a la baixa edat mitjana? / Maria Elísa Varela-Rodríguez (Universitat de Girona)

10.30h Pausa

11.00h Ser dona i musulmana / Dolors Bramon i Planes (Universitat de Barcelona)

12.00h Reivindicació de Margarida de Montferrat, una comtessa d’Urgell condemnada per la història / Virgínia Costafreda Puigpinós (historiadora)

13.15h Inauguració del Balcó Il.lustrat de Margarida de Montferrat / Lloc: plaça dels comtes d’Urgell

HISTÒRIA SOTA ELS PORXOS / Emmalaltir i guarir a l’edat mitjana i al Renaixement

Lloc: Plaça del Pou (hi haurà servei de bar)

17.00h Marginació o assistència?: la lepra a la Catalunya medieval / Clara Jáuregui (Catedral de Barcelona)

17.45 h Medicina i Inquisició. El cas del metge valencià Lluís Alcanyís(ca. 1440-1506) / Frederic Aparisi Romero (Universitat de València)

18.30h Vejez, enfermedad y muerte en el Renacimiento / Raúl Villagrasa Elías (Instituto de Historia - Consejo Superior de Investigaciones Científicas)

19.30h Cloenda de la jornada

Reserva prèvia necessària al telèfon: 973 445 194 o al Museu de la Noguera / Oficina de Turisme: turisme@balaguer.cat (Plaça dels comtes d’Urgell, 5 Balaguer)

ATENCIÓ: La Paeria de Balaguer ha comunicat la decisió de suspendre part dels actes de la fira medieval Harpia. Es tracta de  la “Nit de Tavernes” i el petit mercat artesanal previst per dissabte 3 d’octubre. La previsió meteorològica, amb baixes temperatures i ràfegues de vent i la manca d’una ubicació alternativa que no desvirtués l’esperit de la festa, han sigut determinants per prendre aquesta decisió.