XXXIV Jornades de Bioètica: Bioètica i pandèmia

En remot
Inici:
Finalització:

La pandèmia COVID19 ens ha portat a viure temps excepcionals en tota la societat, i especialment en l’àmbit de la medicina i les professions sanitàries, amb elevada complexitat i incertesa. En aquest context, en medicina s’han hagut de prendre decisions èticament molt difícils.

Amb el lema “Bioètica i Pandèmia” aquestes jornades pretenen reflexionar diferents aspectes ètics i legals de la pandèmia COVID19, amb la mirada de diferents experts lleidatans que abordaran diferents temes d’alt interès, des de qüestions legals i relacionades amb la privacitat, la presa de decisions en cures intensives, l’atenció al final de vida, l’atenció primària o la mirada sobre els propis professionals sanitaris.

Les Jornades de Bioètica, organitzades pel Departament de Cirurgia de la Facultat de Medicina de la Universitat de Lleida, conjuntament amb l’Institut Borja de Bioètica-URL, arriben a la seva XXXIV edició i han estat un referent històric del debat i discussió bioètica a les terres de Lleida. En aquesta ocasió s’ofereixen en format virtual els dies 26 i 28 d’octubre.

Les Jornades pretenen analitzar alguns dels principals problemes ètics i legals de la pandèmia COVID-19 de la mà d’un grup de reconeguts experts i fomentar el diàleg i debat dels punts problemàtics.

Inscripció

DILLUNS 26 D'OCTUBRE

16:00h Inauguració

16:15- 17:15h Ètica i pandèmia. Montse Esquerda, directora Institut Borja Bioètica-Universitat Ramon Llull. Professora associada Facultat de Medicina, UdL.

17:15- 18:15h Limitació dels drets individuals en la pandèmia com la mobilitat o la privacitat. Laura Salamero, professora de l'Àrea de Dret Administratiu, Universitat deLleida.

Descans 15 minuts

18:30- 19:30h Més enllà de la pandèmia, reptes pendents del sistema sanitari. Oriol Yuguero, metge d'urgència Hospital Arnau de Vilanova. Professor de Bioètica de la Facultat de Medicina, UdL.

19:30-20:30h La pandèmia des de les Unitats de Cures Intensives. Miguel Leon, metge Unitat de Cures Intensives, Hospital Arnau de Vilanova.

DIMECRES 28 D'OCTUBRE

16:00- 17:00h Salud pública, marco legal i pandèmia. Cesar Cierco, professor titularDret Administratiu, Universitat de Lleida.

17:00- 18:00h La pandèmia des de l'atenció primària. Ramon Mur, president del Col·legi Oficial de Metges de Lleida, i metge d'atenció primària, ICS-LLeida.

Descans 15 minuts

18:15- 19:15h Morir en temps de pandèmia. Maria Nabal, equip de suport de Cures Pal·liatives Hospital Arnau de Vilanova, professora Facultat de Medicina UdL, i Antoni Barceló, Unitat de Cures Pal·liatives i Unitat d'Aïllament COVID, Hospital Domus Vi Jaume Nadal Meroles, Lleida.

19:15-20:15h Conferència de clausura: Què en podem aprendre de la pandèmia? Prof. Joan Viñas, catedràtic de Cirurgia Universitat de Lleida i membre del patronat del’IBB i del Comitè de Bioètica de Catalunya.

Síntesi final i cloenda

Jornades Bioètica 2020: Bioètica i Pandemia