Vicerectorat de Docència

 Descarregar pdf
Manel Ibàñez Plana Manel Ibàñez Plana

Manel Ibáñez Plana
Vicerector de Docència
vd@udl.cat

Maria Ferrández de Galí
Secretària del Vicerectorat
vd.secretaria@udl.cat

Contacte

Edifici del Rectorat
Despatx 2.47
Pl. de Víctor Siurana, 1
25003 Lleida
vd.secretaria@udl.cat
+34 973 70 20 25

Biografia

Manuel Ibáñez Plana és professor titular del Departament de Ciències de l’Educació de la Universitat de Lleida. Llicenciat en Física per la Universitat de Barcelona i doctor en Física per la Universitat de València, la seva carrera a la UdL comença l’any 1993. 

La seva activitat docent comprèn dues etapes ben diferenciades. La primera, al Departament de Medi Ambient i Ciències del Sòl, amb docència a l’ETSEAFiV i l’EPS. La segona, des de l’any 2010, a la FEPTS, on s’incorpora al nou Departament de Ciències de l’Educació creat l’any 2023. Ha impulsat i participat en diverses propostes i projectes d’innovació docent, especialment destinats a la millora de la formació de mestres. 

La seva recerca s’ha desenvolupat en quatre àmbits diferents: agrometeorologia, energia solar, refrigeració líquida i bifàsica en microdispositius, i didàctica de les ciències experimentals. Ha participat en nombrosos projectes estatals, europeus i de la Generalitat de Catalunya com a investigador o investigador principal. Actualment, forma part del grup de recerca Sustainable Energy, Machinery and Buildings i de la Càtedra Educació i Patrimoni Immaterial dels Pirineus. 

En els darrers anys ha assumit diversos càrrecs de gestió acadèmica:  coordinador de grau, vicedegà - cap d’estudis dels graus de mestre a la FEPTS, i adjunt al vicerectorat d’Ordenació Acadèmica. Actualment és director del Departament de Ciències de l’Educació. En completar el present curs acadèmic, la seva trajectòria acadèmica tindrà un reconeixement formal en cinc trams de recerca, sis de docència i dos de gestió. 

Manel Ibáñez reclama que el goig d’aprendre, i també el d’ensenyar, són dues de les accions més profundament humanes de realització i plenitud personal. Així, la seva activitat docent sempre ha volgut ser propera, innovadora i adreçada a millorar el benestar de les persones. En la nostra universitat, voldria aportar una cultura transformadora en la pràctica de  l’ensenyament i de l’aprenentatge.