On i com Vendre els Productes d’Una Empresa en un Mercat Global: Mercats i Estratègia Digital
Curs en línia, del 30 de juny al 4 de juliol de 2025 (3 ECTS reconeguts per la UdL)
L'empresa tradicional, i especialment l'empresa digital, necessita eines d'anàlisi que permetin conèixer les diferències interculturals entre països per segmentar-los tenint en compte que els seus productes estaran disponibles per vendre o per consultar en un mercat global. L'objectiu general del curs és mostrar les eines que permetran a l'alumne ser capaç, amb els recursos d'Internet, de saber on trobar la informació i com aplicar‐la quan una empresa decideix ampliar el seu àmbit d'actuació en mercats exteriors. Es tracta d'un curs eminentment pràctic i dinàmic en què l'alumne simularà que podria dur a terme aquestes tasques per a una empresa.
El curs s'adreça a estudiantat de qualsevol titulació universitària i a professionals que tinguin interès per completar la seva formació en el vessant pràctic de l'estratègia digital internacional de les empreses. El curs estarà organitzat de manera que no calgui tenir coneixements previs de la matèria per poder-lo seguir i resoldre fàcilment les activitats.
Llengües d'impartició: Castellà i català
Coordinació: Pilar Cos Sánchez (Departament d'Economia i Empresa de la UdL)
Equip docent: Pilar Cos Sánchez (UdL) i Blanca Escardíbul Ferrà (UdL)
Durada: | a) 30 hores lectives |
b) 75 hores (30 de guiades per l'equip docent + 45 de treball autònom de l'alumnat). Versió reconeguda amb 3 ECTS per la UdL |
Preu: 55,38 € estudiants, PTGAS i PDI de la UdL / 135,00 € la resta
MODALITAT
Curs en línia que es farà a través del Campus Virtual de la Universitat de Lleida i que se seguirà de manera asincrònica.
METODOLOGIA
Els continguts es treballaran principalment en activitats individuals i en grups de debat al Campus Virtual de la UdL mitjançant casos pràctics. Atès que és un curs virtual, aquesta participació és necessària per poder-ne assimilar els conceptes.
Per a totes les activitats es proporcionarà el material teòric, les fonts d'informació per aconseguir les dades sol·licitades i una guia il·lustrativa que en facilitarà la resposta, de forma que permeti fer una activitat per dia amb agilitat.
Els materials estaran disponibles a l'aula virtual i les pràctiques es duran a terme per tres vies: mitjançant l'espai “Activitats”, “Test i qüestionaris” i “Debat”.
L'alumnat comptarà amb les eines d'aprenentatge i docència virtual de la UdL (Campus Virtual):
· Espai “Recursos”: on es publicarà el material d'autoformació.
· Espai “Activitats” o “Test i qüestionaris”: per al lliurament individual de les activitats corresponents a l'avaluació continuada.
· Espai “Debat”: per a la discussió en grup d'una part dels casos pràctics que no es faran en activitats. Per a alguns continguts del curs es crearà un fòrum de debat amb uns terminis i unes normes per incloure-hi les aportacions de cada alumne. El fòrum el moderarà el professorat del curs.
· Espai “Missatges” (bústies personals): per fer tutories personalitzades (resoldre els dubtes de l'alumnat).
· Espai “Anuncis”: com a tauler del professor per a les informacions i els avisos del curs (temporalització i funcionament del curs, informacions referents a les aportacions del debat, recordatoris de dates, qualificacions...).
· Espai “Xat”: per a dubtes en línia dels alumnes.
PROGRAMA | |
Dilluns 30 | |
Pilar Cos | |
Situació mundial del comerç exterior. | |
Anàlisi de les dades estadístiques d'importacions i exportacions mundials, de la Unió Europea i espanyoles mitjançant la informació disponible als webs de l'Organització Mundial del Comerç (OMC), UN Comtrade Database, DataComex i altres institucions similars. | |
Dimarts 1 | |
Pilar Cos | |
Selecció de mercats internacionals i segmentació. | |
Descripció dels criteris i els processos que cal seguir per seleccionar els mercats idonis per vendre en línia i fora de línia, basant-se en les dades obtingudes principalment dels webs de l'ICEX, ACC10, el Banc Mundial, Comtrade, DataComex i CESCE. | |
Dimecres 2 | |
Pilar Cos | |
Investigació de mercats internacionals en un entorn globalitzat i digital. | |
Presentació de les eines disponibles per dur a terme una anàlisi dels mercats finalment escollits. Els webs de consulta seran l'ICEX, les Oficines Comercials Espanyoles a l'Exterior, ACC10 i eMarketServices. | |
Dijous 3 | |
Blanca Escardíbul | |
Diagnòstic estratègic de l'empresa. | |
Definició de la posició estratègica de l'empresa per a l'exportació, amb anàlisis externes i internes, com la de PESTEL i la cadena de valor. | |
Estudi de l'estratègia més adequada per a l'empresa mitjançant l'anàlisi DAFO i la matriu CAME. | |
Divendres 4 | |
Pilar Cos | |
Desenvolupar l'estratègia internacional en una economia globalitzada. | |
Aplicació tant a empreses tradicionals com digitals, amb especial èmfasi en les estratègies de comerç electrònic. |
|