estrategia_digital_mercats

Anar a la pàgina principal. Universitat de Lleida Anar al contingut principal de la pàgina Anar al Mapa Web. Universitat de Lleida Cerca Accessibilitat. Universitat de Lleida
  • Icona de Globus terraqüiTranslate
  • Español
  • English
  • Campus Virtual
  • Correu
  • Directori
  • ContacteContacte
  • Reclamacions
  • Wifi
Inici - Universitat de Lleida
  • Perfils d'accés  
    • ALUMNES UdL
    • FUTURS ALUMNES
    • ESPAI DE SECUNDÀRIA
    • ALUMNI UdL
    • PROFESSORAT (PDI)
    • ADMINISTRACIÓ I SERVEIS (PAS)
    • INSTITUCIONS I EMPRESES
  • Seu Electrònica  
  • Universitat  
      • Presentació
      • UdL en xifres i rànquings
      • Òrgans de Govern
      • Centres i departaments
      • Unitats
      • Ubicació dels Campus
      • Càtedres Universitat - Empresa
      • Honoris causa
      • e-Administració
      • Normatives
      • Portal de Transparència
      • Agents Socials
      • Responsabilitat Social
      • Consell Social
      • Fundació UdL
      • Alumni UdL

      Rectorat

      La UdL combina una llarga i fructífera tradició universitària amb una estructura jove i dinàmica que aposta decididament per una formació i una investigació de qualitat, per uns avançats mètodes docents i per la internacionalització.

      Veure més

  • Estudis  
      • Tots els estudis
      • Graus i dobles graus
      • Màsters universitaris
      • Doctorat
      • Formació contínua: títols propis
      • Formació Dual
      • Universitat d'Estiu
      • Idiomes
      • MOOCs
      • Formació per a professorat no universitari
      • Programa Sènior
      • Aules per a la Gent Gran
  • Viu la UdL  
      • Activitats culturals
      • Agenda 2030: Objectius de Desenvolupament Sostenible
      • Allotjament
      • Assegurances
      • Atenció psicològica
      • Beques i ajuts
      • Biblioteca
      • Carnet UdL
      • Concursos vigents
      • Consell de l’Estudiantat
      • Esports
      • Llibreria - Botiga Údels
      • Pràctiques acadèmiques externes
      • Promoció de la Salut
      • Punt d’Informació
      • Responsabilitat social
      • Salut Emocional
      • Sostenibilitat i emergència climàtica
      • UdLTreball: orientació professional i inserció laboral
      • UdL App
      • UdLxTothom (necessitats educatives especials)
  • R+D+I  
      • Portal d'R+D+I
      • Estructures d'R+D+I
      • Gestió i Suport a l'R+D+I
      • Transferència del Coneixement
      • Convocatòries de Recerca
      • Portal d'Experts/es

      R+D+I a la Universitat de Lleida

      La Universitat de Lleida està compromesa amb la formació d’investigadors d’excel·lència, l’atracció i retenció de talent investigador, així com amb la captació de projectes de recerca i transferència per incrementar i millorar els resultats científics i de valorització dels mateixos..

      Portal de Recerca i Transferència

  • International
  • Cercar
  • Icona de Globus terraqüiTranslate
  • Icona d'idioma  Idioma icona de desplegament
    • Català
    • Español
    • English
  • Icona Correu  Correu
  • Icona CV  Campus Virtual
  • Icona directori  Directori
  • contactar  Contactar
  • Icona wifi  Wifi
  • Icono de Home para ir a la página de inicio
  • >Unitats de la UdL
  • >Universitat d'Estiu
  • >Mercats i Estratègia Digital

On i com Vendre els Productes d’Una Empresa en un Mercat Global: Mercats i Estratègia Digital

Curs en línia, del 30 de juny al 4 de juliol de 2025 (3 ECTS reconeguts per la UdL)


Programa en PDF

 

L'empresa tradicional, i especialment l'empresa digital, necessita eines d'anàlisi que permetin conèixer les diferències interculturals entre països per segmentar-los tenint en compte que els seus productes estaran disponibles per vendre o per consultar en un mercat global. L'objectiu general del curs és mostrar les eines que permetran a l'alumne ser capaç, amb els recursos d'Internet, de saber on trobar la informació i com aplicar‐la quan una empresa decideix ampliar el seu àmbit d'actuació en mercats exteriors. Es tracta d'un curs eminentment pràctic i dinàmic en què l'alumne simularà que podria dur a terme aquestes tasques per a una empresa.

El curs s'adreça a estudiantat de qualsevol titulació universitària i a professionals que tinguin interès per completar la seva formació en el vessant pràctic de l'estratègia digital internacional de les empreses. El curs estarà organitzat de manera que no calgui tenir coneixements previs de la matèria per poder-lo seguir i resoldre fàcilment les activitats.

Llengües d'impartició: Castellà i català

Coordinació: Pilar Cos Sánchez (Departament d'Economia i Empresa de la UdL)

Equip docent: Pilar Cos Sánchez (UdL) i Blanca Escardíbul Ferrà (UdL)

Durada: a) 30 hores lectives
  b) 75 hores (30 de guiades per l'equip docent + 45 de treball autònom de l'alumnat). Versió reconeguda amb 3 ECTS per la UdL

Preu: 55,38 € estudiants, PTGAS i PDI de la UdL / 135,00 € la resta

MODALITAT

Curs en línia que es farà a través del Campus Virtual de la Universitat de Lleida i que se seguirà de manera asincrònica.

METODOLOGIA

Els continguts es treballaran principalment en activitats individuals i en grups de debat al Campus Virtual de la UdL mitjançant casos pràctics. Atès que és un curs virtual, aquesta participació és necessària per poder-ne assimilar els conceptes.

Per a totes les activitats es proporcionarà el material teòric, les fonts d'informació per aconseguir les dades sol·licitades i una guia il·lustrativa que en facilitarà la resposta, de forma que permeti fer una activitat per dia amb agilitat.

Els materials estaran disponibles a l'aula virtual i les pràctiques es duran a terme per tres vies: mitjançant l'espai “Activitats”, “Test i qüestionaris” i “Debat”.

L'alumnat comptarà amb les eines d'aprenentatge i docència virtual de la UdL (Campus Virtual):

· Espai “Recursos”: on es publicarà el material d'autoformació.

· Espai “Activitats” o “Test i qüestionaris”: per al lliurament individual de les activitats corresponents a l'avaluació continuada.

· Espai “Debat”: per a la discussió en grup d'una part dels casos pràctics que no es faran en activitats. Per a alguns continguts del curs es crearà un fòrum de debat amb uns terminis i unes normes per incloure-hi les aportacions de cada alumne. El fòrum el moderarà el professorat del curs.

· Espai “Missatges” (bústies personals): per fer tutories personalitzades (resoldre els dubtes de l'alumnat).

· Espai “Anuncis”: com a tauler del professor per a les informacions i els avisos del curs (temporalització i funcionament del curs, informacions referents a les aportacions del debat, recordatoris de dates, qualificacions...).

· Espai “Xat”: per a dubtes en línia dels alumnes.

PROGRAMA  
Dilluns 30  
  Pilar Cos
  Situació mundial del comerç exterior.
  Anàlisi de les dades estadístiques d'importacions i exportacions mundials, de la Unió Europea i espanyoles mitjançant la informació disponible als webs de l'Organització Mundial del Comerç (OMC), UN Comtrade Database, DataComex i altres institucions similars.
   
Dimarts 1  
  Pilar Cos
  Selecció de mercats internacionals i segmentació.
  Descripció dels criteris i els processos que cal seguir per seleccionar els mercats idonis per vendre en línia i fora de línia, basant-se en les dades obtingudes principalment dels webs de l'ICEX, ACC10, el Banc Mundial, Comtrade, DataComex i CESCE.
   
Dimecres 2  
  Pilar Cos
  Investigació de mercats internacionals en un entorn globalitzat i digital.
  Presentació de les eines disponibles per dur a terme una anàlisi dels mercats finalment escollits. Els webs de consulta seran l'ICEX, les Oficines Comercials Espanyoles a l'Exterior, ACC10 i eMarketServices.
   
Dijous 3  
  Blanca Escardíbul
  Diagnòstic estratègic de l'empresa.
  Definició de la posició estratègica de l'empresa per a l'exportació, amb anàlisis externes i internes, com la de PESTEL i la cadena de valor.
  Estudi de l'estratègia més adequada per a l'empresa mitjançant l'anàlisi DAFO i la matriu CAME.
   
Divendres 4  
  Pilar Cos
  Desenvolupar l'estratègia internacional en una economia globalitzada.
  Aplicació tant a empreses tradicionals com digitals, amb especial èmfasi en les estratègies de comerç electrònic.

 

 

 

   

 

  • CONTACTE
  • CARTELL 25
  • HISTÒRIC ESTIU

Atendrem les vostres consultes per correu electrònic (estiu@udl.cat) i per telèfon (973 70 33 90) .

OFICINA DE LA UNIVERSITAT D'ESTIU
Campus de Cappont
Edifici Polivalent 2
C/ Pere de Cabrera, 5
Espai 1.09
E-25001 Lleida
estiu@udl.cat
973 70 33 90

Descarrega't el CARTELL
de la UNIVERSITAT D'ESTIU

Guanyadora del Concurs de Cartells de la Universitat d'Estiu 2025

1993-2024
(32 edicions de la Universitat d'Estiu)

Butlleta d'inscripció
PDF

Formulario de inscripción

 


 

Instruccions de pagament
PDF

  • Ens pots seguir a
  • Rss
  • Facebook
  • Twitter
  • Youtube
  • Flickr
  • Linkedin
  • UdL App
  • Bluesky

Universitat de Lleida

    • Pl. de Víctor Siurana, 1
    • 25003 Lleida
    • Tel. +34 973 702 000
  • Seu Electrònica
  • Oficina d'Assistència en Matèria de Registres
  • Portal de Transparència
  • Perfil del contractant
  • Sobre el web
  • Mapa web
  • Accessibilitat
  • Avís legal
  • XHTML 1.0 Strict
  • CSS 3
  • © 2025

Enllaços UdL

  • Campus Iberus
  • Parc Agrobiotech Lleida
  • Arborètum
  • Butlletí subvencions
  • Centre d'Excel·lència Jean Monnet
  • Repositori Obert

Xarxes universitàries

  • Associació Catalana d'Universitats Públiques (ACUP)
  • Xarxa Vives d'Universitats
  • Xarxa Interuniversitària per a l'Ocupació
  • Conferencia de Rectores de las Universidades Españolas (CRUE)
  • Compostela Group of Universities (CGU)
  • European University Association (EUA)
  • Interfaculty Committee Agraria (ICA)
  • Asociación Europea de Educación en Ingeniería
HR Excellence in Research - University of Lleida - UdL  Publicitat de projectes amb finançament amb fons FEDER o altres fonts de finançament europees