1 de març de 2012

Consell de Govern a la Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGEUn moment de la lectura del manifest/ FOTO: UdL
baixcorva

El Consell de Govern ha aprovat les convocatòries d'ajuts per a la recerca d'enguany que ascendeixen a 393.868 euros. Un total de 221.500 euros es destinaran a borses de viatges per assistir a congressos, per investigar en altres centres de recerca, perquè personal investigador visitant pugui fer estades a la UdL, per a la publicació de treballs d'investigació, realització de congressos i reunions científiques, trobades prèvies a la preparació de projectes internacionals, ajuts ponts per a projectes de recerca i ajuts genèrics als grups consolidats. Els altres 172.368 euros corresponen a 9 nous contractes de personal predoctoral de la UdL, que enguany però no estaran cofinançats pels grups d'investigació que els incorporen.

D'altra banda, també s' ha donat llum verda a la distribució del finançament dels centres de recerca propis de la UdL. L'Institut de Recerca Identitats i Societat (IRIS), el Centre de Recerca en Tecnologies per a la Sostenibilitat (CRETESOS), el de Recerca en Producciò Animal (CIPA), el d'EStudis Jurídics Europeus i Medicació (CEJEM) i el Centre de Recerca en Computació de Ponent (CCP) es reparteixen 90.000 euros, un 25% menys que l'any anterior, d'acord amb el Pla Econòmic aprovat pel Consell de Govern el passat juliol.

En un altre ordre de coses, s'ha aprovat ampliar en una setmana la durada de la Universitat d'Estiu que tindrà lloc del 2 al 27 de juliol.

Abans de l'inici del Consell de Govern, una trentena de membres del Personal administració i serveis (PAS) i alguns estudiants han entrat a la Sala per fer mostrar el seu desacord "davant les retallades del govern de la Generalitat i les amenaces constants al sistema educatiu públic". És per això que un membre del professorat, un del PAS i un de l'estudiantat han fet lectura del Manifest que ahir van fer públic els col·lectius convocants de la jornada de protesta d'ahir i que qualificava de "corresponsables amb les retallades" als dirigents de les universitats catalanes. El rector ha demanat que el text constés en acta.