10 de juliol de 2005

La XII edició de la Universitat d'Estiu s'obre dimarts amb més de 300 alumnes

El proper dimarts 12 de juliol comença la XIII edició de la Universitat d'Estiu de la UdL que enguany compta amb 310 alumnes matriculats. Són un total de 16 cursos que tindran lloc entre el 12 i el 22 de juliol, majoritàriament a La Seu d Urgell, però també a Erill la Vall i a Tremp. La temàtica dels cursos va des de l'art, la informàtica, la interculturalitat, el món de l'empresa, la llengua i la literatura, l'ensenyament i la didàctica, fins al medi ambient, la gestió forestal i hídrica, el coneixement del territori, les energies alternatives, o la fotografia.

L'acte inaugural d'aquesta nova edició de la Universitat d'Estiu, que com ja és habitual tindrà lloc a la Sala de plens de l'Ajuntament de La Seu d'Urgell a les 8 del vespre, anirà a càrrec del catedràtic de Filologia Catalana de la Universitat de Girona, Albert Rossich, que pronunciarà la conferència: La llengua catalana com a producte històric. En aquesta conferència Rossich farà un repàs de la formació de la llengua catalana tenint en compte els condicionaments històrics que li han donat una personalitat distintiva, així com de l'evolució de la mateixa fins al model actual.