10 de juliol de 2008

"El reportatge té cada cop menys presència als mitjans de comunicació", diu Sandra Balsells

. La fotoperiodista catalana imparteix un curs de reporterisme internacional a La Seu d'Urgell en el marc de la Universitat d'Estiu

Sandra Balcells a la Universitat d'Estiu de la UdL
[+] AMPLIAR IMATGEBalsells amb els alumnes del curs
"Reporterisme internacional"
Premi Ortega i Gasset 2006 pel reportatge "Balcanes, seis historias de guerra y paz", Sandra Balsells, qualifica de "drama universal" la poca difusió que tenen els reportatges, sobretot en els mitjans de comunicació. La fotoperiodista, catalana que aquesta setmana imparteix un curs de reporterisme internacional a la Universitat d'Estiu de la UdL, afirma que tot i que aquest país tingui grans professionals, la presència als mitjans de comunicació d'aquest gènere fotogràfic és cada vegada més petita. Per contra, els fotoreportatges estan cada cop més presents en llibres, exposicions i festivals, canals als quals abans no es tenia tant accés.

Fotoperiodista freelance als Balcans, Romania, Israel, Palestina, Cuba, Haití i Moçambic entre d'altres, Balsells defensa el reportatge que sigui capaç de commoure, que expliqui realitats que mereixen ser documentades, sobretot "les realitats silenciades, que hi són, i no volem veure".

Segons ella, a vegades s'amaga el que passa al món i com passa per unpaternalisme proteccionista cap al lector o l'espectador. "Sóc partidària d'ensenyar-ho tot". "Sense recrear-te en determinades situacions, els mitjans de comunicació tenen l'obligació i la responsabilitat d'ensenyar el que passa. Un mort és un mort", afegeix.

Sóc partidària d'ensenyar-ho tot. Sense recrear-te en  determinades situacions, els mitjans de comunicació tenen l'obligació i la responsabilitat d'ensenyar el que passa. Un mort és un mort
Sandra Balsells explicarà fins divendres als 14 alumnes del curs de la Universitat d'Estiu la seua experiència com a reportera -marcada sens dubte per deu anys als Balcans- amb l'objectiu que a partir d'ella puguin desenvolupar els seus projectes. Els de Balsells passen ara per continuar amb les seues classes a la universitat i per finalitzar un reportatge que està realitzant a Sicília entorn a la religió.

MÉS INFORMACIÓ

Web de la Universitat d'Estiu 2008