10 de maig de 2007

Lleida, amfitriona de la XII Mostra de Teatre Universitari

XII Mostra de Teatre UniversitariLa ciutat de Lleida acollirà del 14 al 18 de maig la XII Mostra de Teatre Universitari. Les tres sales del Teatre de l'Escorxador i la Sala d'actes de l'edifici del Rectorat de la Universitat de Lleida seran els escenaris on es representaran més de 15 hores d'espectacles teatrals amb la participació de 212 universitaris, entre actors, directors i tècnics.

Durant 5 dies es podran veure diferents obres representades per estudiants procedents d'universitats d'arreu de Catalunya (Lleida, Girona, Rovira i Virgili, Vic, Barcelona, Autònoma de Barcelona, Abat Oliba CEU, Pompeu Fabra i Politècnica de Catalunya) el País Valencià (Miguel Hernández d'Elx, Jaume I de Castelló,València i Alacant) i les Illes Balears. "Una oportunitat única -segons els seus organitzadors- per conèixer i gaudir de la creativitat emergent de les aules de teatre universitàries".

La Mostra l'estrena dilluns, a la Sala d'actes del rectorat de la UdL, l'Aula de Teatre Carles Pons de la Universitat Jaume I de Castelló amb l'espectacle, Lectura Pànica, basada en textos d'Alejandro Jororowsky. També dilluns, a dos quarts d'onze del vespre, actua l'Espai de Teatre de la UdL. El grup de teatre de la Universitat de Lleida presenta Contes de Canterbury, de Geoffrey Chaucer, que ha estat adaptada i dirigida per Ferrán Farré i Núria Casado. A partir dels contes còmics de Canterbury, se'ns proposa un delirant viatge d'ascens al cel i baixada als inferns que ens mostrarà les misèries i grandeses de l'ànima humana, amb l'humor grotesc com a únic equipatge.

Aquesta trobada dels grups teatrals de les universitats de la Xarxa Vives baixarà el teló divendres 18 de maig, amb la representació L'Autèntic Amic, de Carlo Goldoni, que anirà a càrrec de l'Associació d'Investigació i Experimentació Teatral de la Universitat de Barcelona. L'entrada a totes les representacions és gratuïta.

fletxa-gris MÉS INFORMACIÓ

XII Mostra de Teatre Universitari