10 de novembre de 2008

. La qualitat de la cooperació internacional que es fa a les universitats centrarà els debats del IV Congrés Universitat i Cooperació al Desenvolupament organitzat per la UdL i la resta d'universitats catalanes

IV Congrés Universitat i Cooperació al Desenvolupament

El Congrés, que tindrà lloc a la Universitat Autònoma de Barcelona els propers dies 12, 13 i 14 de novembre, es presenta com un espai de trobada i reflexió entorn els reptes i les oportunitats que es plantegen actualment en la cooperació al desenvolupament. Les universitats, que en els darrers anys s'han convertit en actors clau de la cooperació al nostre país, coincideixen en la necessitat de fer una anàlisi crítica des del mateix sector universitari.

Aspectes com ara la concepció i la pràctica del desenvolupament i la cooperació, els nous marcs que planteja la Llei Catalana de Cooperació al Desenvolupament o el Pla Director de la Cooperació Espanyola, així com la qualitat de les accions que es duen a terme des de les diferents universitats, l'educació per al desenvolupament i el reconeixement de la investigació universitària vinculada a aquest àmbit, seran les principals línies temàtiques de les ponències i les meses de treball.

Per la seua part, la Universitat de Lleida presentarà als assistents al Congrés l'experiència del seu Centre de Cooperació Internacional, concretament pel que fa al seu paper com a assessor tècnic de les administracions locals. El CCI, un dels serveis de cooperació més veterà de les universitats catalanes -fou creat al 1994- valida i avalua programes i projectes de cooperació finançats per l'Ajuntament de Lleida, des del 2004, i per la Diputació de Lleida, des d'enguany.

Alba Panisello, tècnica del CCI, serà l'encarregada de presentar aquesta comunicació. D'altra banda, la vicerectora de Relacions Internacionals i Cooperació, Carme Figuerola, i la directora del CCI, Núria Camps, moderaran dos de les taules rodones del Congrés.

MÉS INFORMACIÓ

IV Congrés Universitat i Cooperació al Desenvolupament