10 de novembre de 2009

El creador del terme Slow School inaugura les Jornades Maria Rúbies, divendres 13 de novembre
audio
Maurice Holt a la Universitat de Lleida
Maurice Holt
Maurice Holt, catedràtic emèrit d'Educació de la Universitat de Colorado i creador del terme Slow School, serà l'encarregat d'inaugurar les vuitenes Jornades de Recerca i Innovació Educatives Maria Rúbies que tindran lloc a la Universitat de Lleida els dies 13 i 14 de novembre. El programa d'enguany se centra en els aprenentatges i els valors de la societat de la immediatesa.

Holt, que ha treballat als sistemes educatius públics d'Anglaterra i els Estats Units, compara les escoles basades en estàndards curriculars amb el menjar ràpid (fast food), ja que "posen l'èmfasi en regurgitar petites porcions de coneixement", és a dir, els alumnes es limiten a repetir conceptes que no han assimilat. Davant d'aquesta realitat ell proposa una institució "on els estudiants tinguin temps de debatre, discutir i reflexionar sobre les idees del coneixement, així com entendre's a sí mateixos i la cultura que heretaran". És el que ha batejat com a Slow School, "una escola que apreciï el criteri professional dels docents, que reconeixen els diferents interessos i talents dels seus alumnes, i que treballo amb la seua comunitat per oferir una rica varietat d'experiències d'aprenentatge".

Les Jornades Maria Rúbies tindran lloc a l'auditori del Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera, al campus de Cappont. A banda del concepte d'Slow School, tractaran també altres qüestions com l'escola rural a Catalunya, l'alfabetització digital, la gestió personal com a eina educativa en el temps o l'apadrinament lector, entre d'altres.