10 de setembre de 2010

Experts europeus i americans debaten a la UdL la creativitat a les ciutats intermèdies

. La X Setmana d'Estudis Urbans aplegarà 200 participants del 15 al 17 de setembre
audio
Charles Landry a la Setmana d'Estudis Urbans de la Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGECharles Landry participarà a la 10a Setmana d'Estudis Urbans
Com pot la cultura dinamitzar l'economia a les ciutats mitjanes? Quines són les noves fórmules de competitivitat urbanística al segle XXI? Aquestes són algunes de les preguntes que es posaran sobre la taula durant la  X Setmana d’Estudis Urbans, que es desenvoluparà a la Universitat de Lleida entre els dies 15 i 17 de setembre. Unes 200 persones participaran a la trobada, en què experts europeus i americans analitzaran temes com les indústries culturals, els processos de renovació urbana,  o la manera de conjugar les ciutats creatives i la cohesió social.

La Setmana comptarà amb figures de primer nivell provinents dels Estats Units, el Regne Unit, Alemanya, França, Itàlia i Espanya. Destaquen noms com el de Charles Landry, fundador de la consultora Comedia de Londres i un dels impulsors del concepte de "ciutat creativa". També Graeme Evans, catedràtic d'Estudis Urbans a la Universitat Metropolitana de Londres, que actualment assessora Istanbul en el marc de la seua capitalitat de la Cultura i treballa en l'avaluació del llegat municipal dels Jocs Olímpics que tindran lloc a la capital anglesa el 2012. També hi prendran part, entre altres, el director de recerca de l'Aliança Cultural del Gran Filadèlfia, Nicholas Crosson; i el cap del projecte europeu de Desenvolupament de clústers econòmics d'empreses culturals, Ralf Ebert.

L'objectiu de les jornades, dirigides pel professor Josep Maria Llop, és reflexionar sobre les relacions entre ciutat, cultura, innovació i creativitat. El simposi s'organitza al voltant de tres eixos bàsics: l'economia, els reptes en els territoris i les ciutats intermèdies, i la creativitat en la gestió i transformació de les ciutats.

La Setmana analitzarà temes com les indústries creatives, els processos de renovació urbana, o la manera de conjugar la creació de riquesa i la cohesió social
En l'organització col·laboren el Departament de Geografia i Sociologia de la UdL,  a Paeria, el Col·legi d'Arquitectes de Catalunya- demarcació de Lleida, i el Col·legi d'Aparelladors, Arquitectes Tècnics i Enginyers d'Edificació de Lleida.

En el marc de la X Setmana d'Estudis Urbans tindrà lloc el lliurament del 1r Premi d'Estudis 'Joan Vilagrasa', que ha estat concedit a l'investigador italià Francesco Indovina.