10 d'octubre de 2008

La UdL acull el primer simposi internacional sobre Gerontologia Cultural que s'organitza al sud d'Europa

. Experts d'arreu del món analitzaran l'impacte de l'envelliment de la població des d'una perspectiva multidisciplinar

[+] AMPLIAR IMATGE. Simposi internacional sobre Gerontologia Cultural. Universitat de Lleida

L'envelliment de la població als països desenvolupats té conseqüències més enllà de la medicina. El desequilibri demogràfic afecta la política, l'economia, les normatives legals i fins i tot l'ètica, i varia segons les regions. Aquest és el punt de partida de la gerontologia cultural, una branca multidisciplinar que s'ha desenvolupat sobretot als països del nord d'Europa. La primera trobada d'experts al sud del Vell Continent tindrà lloc a la Universitat de Lleida (UdL) entre els dies 16 i 18 d'octubre. El VI Simposi Internacional sobre Gerontologia Cultural. L'ampliació del temps, les noves realitats, imaginar la resposta aplegarà unes 150 persones d'arreu del món a l'Edifici del Rectorat.

Dins del programa d'aquest congrés destaquen les sis conferències principals que aniran a càrrec de Tom Kirkwood (professor de la University of Newcastle, Anglaterra), Christine E. Swane (experta de l'EGV Fonden de Dinamarca), Rosa Regàs (escriptora), Roberta Maierhofer (professora de la University of Graz, Àustria), Tavengwa Nhongo (director d'HelpAge Internacional a l'Àfrica) i Bill Bytheway (professor de l'Open University, Anglaterra).

El VI Simposi Internacional sobre Gerontologia Cultural serà l'espai de trobada per compartir una setantena de ponències sobre temes com ara les xarxes d'atenció, la discriminació per raons d'edat, les relacions intergeneracionals, els ancians cuidadors, l'envelliment de la sexualitat o les edats de la immigració.

[+] AMPLIAR IMATGE. Seminari Gerontologia. UdL [+] AMPLIAR IMATGE. Seminari Gerontologia. UdL

MÉS INFORMACIÓ

Web del VI Simposi Internacional en Gerontologia Cultural