10 d'octubre de 2012

La Càtedra d'Estudis Occitans assessora els diàlegs i la fonètica d'una sèrie de TV3
audio
Occità a Kubala Moreno Manchon / Universitat de Lleida / UdL / Foto: TVC
Els personatges de la sèrie / FOTO: TVC
baixcorva
Un dels personatges principals de la sèrie de TV3 Kubala, Moreno i Manchón, Marc Cartes, que estrena el dissetè capítol de la temporada aquesta nit, parla en aranès. Per tal de revisar els diàlegs que es produeixen a la ficció en aquesta llengua, i determinar-ne la realització fonètica, la Càtedra d'Estudis Occitans de la UdL ha col·laborat amb l'equip de producció d'aquesta sèrie, assessorant-los en matèria lingüística.

Des de la Càtedra remarquen el fet que aquesta nit serà el primer cop que l'occità apareixerà en una sèrie de ficció a TV3. Anteriorment, al 2008, el primer canal de Televisió de Catalunya, havia dedicat un dels programes de Caçadors de paraules, a la llengua aranesa.