11 de gener de 2013

La UdL impartirà el proper curs una doble titulació en enginyeria amb Dinamarca

. L'alumnat haurà de fer com a mínim un curs a l'estranger
audio
Doble titulació amb enginyeria / Universitat de Lleida UdL
[+] AMPLIAR IMATGEEl director de l'EPS durant la presentació /
FOTO: UdL
baixcorva
L'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL) juntament amb la VIA University College de Dinamarca impartirà una doble titulació pionera d'enginyeria de l'edificació i enginyeria civil a partir del curs 2013-2014. L'alumnat haurà de  fer com a mínim un curs acadèmic -10 mesos o dos semestres- a l'estranger per obtenir els dos títols. Aquest doble grau serà impartit en anglès tant a la UdL com a la universitat danesa, amb la qual l'EPS hi està col·laborant des de fa anys.

L'objectiu d'aquesta iniciativa és possibilitar l'obtenció d'una segona titulació en una universitat estrangera i complementar la formació que capacita l'estudiantat per afrontar amb major garanties d'èxit els seus futurs reptes laborals, segons ha explicat el director de l'EPS Francesc Giné, durant l'acte de presentació de la titulació a alumnat i empresariat del sector. "A més, el repte de traslladar-se a l'estranger durant un període de, com a mínim, un any pot ser determinant en la consecució dels objectius que planteja l'Espai Europeu d'Educació Superior de formar professionals capaços de treballar de forma eficient en qualsevol país de la Unió Europea i ampliar les seues possibilitats de trobar una feina", ha afegit.

Per la  seua part, el rector de la UdL, Roberto Fernández, ha insistit en la bona tasca que està duent l'EPS quant a la internacionalització dels seus estudis i la bona conneixó d'aquests amb el mercat laboral. En aquest sentit, el president del Consell Social, Ramon Roca, ha afirmat que aquesta doble tiutlació "és una bona notícia per a Lleida, ja que disposarà de professionals més ben preparats".

El president del Col·legi d'aparelladors, arquitectes tècnics i enginyers d'edificació de Lleida,  Pere Garrofé, que ha col·laborat amb l'EPS en ultimar aquesta doble titulació, ha destacat que en facilitar la internacionalització de l'estudiantat s'amplien les seues competències, en un moment de dificultats en aquest sector.