12 de febrer de 2009

Més de 500 alumnes de batxillerat participen en una jornada de la UdL sobre treballs de recerca. Aquesta és la segona edició i també hi participa professorat

Treballs de recerca de Secundària a la UdL
Uns 500 alumnes de centres de secundària de Lleida participen demà en la II Jornada de Treballs de Recerca que organitzen l'Institut de Ciències de l'Educació (ICE) de la UdL i el Vicerectorat d'Estudiantat. Aquesta és la segona edició d'una trobada per compartir experiències entre els alumnes que ja han fet els treballs, i els que no, i aprofondir en la metodologia i guiatge d'aquests projectes per part dels tutors. És per això que es duran a terme activitats orientades exclusivament al professorat i d'altres obertes als dos col·lectius. Un exemple d'això són les presentacions de treballs de recerca dels diferents àmbits del batxillerat (humanístic, social, científic-tecnològic, ciències de la natura i la salut i artístic) en què hi participaran els tutors i l'alumnat. El professorat participant rebrà una certificació reconeguda pel Departament d'Educació.

La II Jornada de Treballs de Recerca, que tindrà lloc a l'edifici Polivalent del campus de Cappont, s'inicia a dos quarts de 10 del matí. Després de la conferència inaugural: La recerca al Batxillerat, a càrrec de José Manuel Esteve (catedràtic de Teoria de l'Educació de la Universitat de Màlaga), els assistents podran adreçar-se als diferents tallers que, per àmbits de batxillerat, s'han organitzat per exposar els diferents treballs de recerca. El professorat també podrà optar a particpar en les sessions sobre la coordinació dels treballs i la gestió dels mateixos.

Els organitzadors de la jornada destaquen l'alt índex de participació dels centres de secundària de Lleida que l'any passat van ser-hi presents amb 340 alumnes i enguany ja arriben als 500.