12 de juliol de 2007

El SIED ofereix cursos gratuïts d'internet per a dones

Cursos de Formació en TIC's per a Dones. "Enxarxades a Lleida" (Linyola)
Formació en TIC's per a Dones, "Enxarxades a Lleida" (Linyola)
El Seminari Interdisciplinar d'Estudis de la Dona (SIED) de la Universitat de Lleida, a través del projecte Enxarxades a Lleida, ofereix cursos per apropar les noves tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) a les dones de les comarques lleidatanes. "Formació en TIC's per a dones" és el programa d'Enxarxades a Lleida que agrupa els setze cursos sobre internet i webs que es duran a terme en cinc comarques de Ponent: Les Garrigues, el Pla d'Urgell, l'Urgell, la Segarra i el Solsonès, entre els mesos de juliol a octubre d'enguany.

"Enxarxades a Lleida" és un projecte que va iniciar-se el juliol de 2006, impulsat del Seminari Interdisciplinar d'Estudis de la Dona, amb l'objectiu d'apropar les noves tecnologies a les dones de les comarques lleidatanes. Segons els seus responsables vol ser un punt de trobada de dones i associacions de dones -sobretot de zones rurals o amb limitacions d'accés a internet- per oferir coneixements que suposin una millora en les condicions de vida de les mateixes, a més d'una eina de comunicació i d'intercanvi d'informació i experiències.

Cursos de Formació en TIC's per a Dones. "Enxarxades a Lleida" (Tàrrega)
Formació en TIC's per a Dones, "Enxarxades a Lleida" (Tàrrega)
Els cursos del programa "Formació en TIC's per a dones", de dotze hores de durada cadascun, són totalment gratuïts i estan dirigits exclusivament a dones. Mentre que "Introducció a Internet" ensenyarà a comunicar-se per la xarxa i per navegar per internet, "Creació i administració de Blocs" descobrirà les eines bàsiques per crear una web pròpia. Els primers cursos tindran lloc al Telecentre de Solsona (16, 17 i 18 de juliol), a l'Ajuntament garriguenc dels Torms (30 i 31 de juliol, 1 i 2 d'agost) i al GòTIC de Tàrrega (1, 2, 8 i 9 d'agost). Per formalitzar la inscripció les dones poden adreçar-se a la web d'Enxarxades a Lleida (www.enxarxadesalleida.org/formacio) o trucar al SIED de la UdL: 973703396.

Aquest programa de formació ha rebut un ajut de l'Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca de la Generalitat de Catalunya i compta amb el suport de la Secretaria de telecomunicacions i societat de la informació, del Departament de Governació i Administracions Públiques de la Generalitat i del Ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç, així com dels diferents ajuntaments on es desenvoluparan els cursos i l'Institut Català de les Dones.

MÉS INFORMACIÓ

Enxarxades a Lleida

Telf: 973703396
info@enxarxadesalleida.org